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Business plan of discrepante

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorFrisch, Karen Ferrez Dalgas
dc.contributor.authorLoureiro, Sebastião Maria Manoel
dc.date.accessioned2018-09-07T14:30:21Z
dc.date.issued2018-07-27
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractThe present dissertation aims to provide a detailed and realistic business plan of a restaurant that was intended to open in April 2019. In this project I tried to be as realistic as possible, because one of the main reasons for startups fail is lack of sensible planning. The restaurant has the objective to fill a gap in the Portuguese market: to provide a high- quality creperie and change the way we eat crepes. The restaurant is intended to be a meeting point of families and youngsters that want to enjoy a crepe in an attractive space. The inspiration came in 2015 when I did my exchange semester in Buenos Aires, Argentina. There was a restaurant that was a phenomenon: Crepas - a creperie that was always crowded and served the best crepes I have ever tasted. When I thought what we had in Portugal, I realized that there was nothing like this restaurant and I knew I had to bring this concept to my hometown.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação tem como objectivo a criação de um plano de negócios detalhado e realista de um restaurante, que tinha a sua abertura prevista para Abril 2019. Neste projeto, tentei ser o mais realista possivel, pois uma das principais razƵes para as startups fracassarem Ć© a falta de planeamento pragmĆ”tico. Com o restaurante, pretende-se preencher um gap no mercado portuguĆŖs: fornecer uma creperie de qualidade e mudar a maneira como comemos crepes. O restaurante Ć© suposto ser um ponto de encontro de geraƧƵes, familias e jovens que pretendem disfrutar de um crepe num espaƧo atractivo. A inspiração veio em 2015, enquanto estava a fazer intercambio em Buenos Aires, Argentina. Havia um restaurante que era um fenomeno: Crepas – uma creperie que estava sempre lotada de clientes Ć”vidos de um daqueles crepes. Quando pensei se tinhamos alguma coisa parecida em Portugal, cheguei a conclusĆ£o que nĆ£o, e foi entĆ£o que soube que tinha de trazer o conceito para Lisboa.pt_PT
dc.identifier.tid201961377pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/25627
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectEntrepreneurshippt_PT
dc.subjectRestaurantpt_PT
dc.subjectCreperiept_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectBusiness planpt_PT
dc.subjectEmpreendorismopt_PT
dc.subjectRestaurantept_PT
dc.subjectEstratƩgiapt_PT
dc.subjectPlano de negóciospt_PT
dc.titleBusiness plan of discrepantept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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