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The impact of the GDPR on German online behavior : an analysis of traffic, cookie compliance and online harms

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMatos, Miguel Godinho de
dc.contributor.authorDausend, Carla
dc.date.accessioned2023-07-04T14:48:55Z
dc.date.available2023-07-04T14:48:55Z
dc.date.issued2023-02-02
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractThe European General Data Protection Regulation (GDPR) was implemented in May 2018 to enhance privacy protection. Its implementation has changed the digital landscape and increased awareness of data privacy rights. This study assesses the impact of the GDPR on German online traffic. We analyzed traffic data from The Nielson Company for the top 1000 websites in Germany and manually created a dataset to track cookie compliance for these websites. We find no evidence that German traffic changed. The study used a differencein-differences approach to compare three traffic patterns: (1) changes in German traffic to websites that show cookie consent notices compared to those that do not; (2) comparison of German traffic to the United States; and (3) comparison of German traffic inside to outside the EU. The results showed a decrease in pageviews per person and time per person when comparing German traffic to the United States. However, statistical analysis did not reveal a significant difference. The study also found that compliance with the GDPR occurred gradually over time, with non-compliance being more prevalent among websites with higher harm scores.pt_PT
dc.description.abstractO Regulamento Geral Europeu de Protecção de Dados (GDPR) foi implementado em Maio de 2018 para reforçar a protecção da privacidade. A sua implementação alterou o panorama digital e aumentou o conhecimento dos direitos `a privacidade dos dados. Este estudo avalia o impacto do GDPR no tráfego em linha alemão. Analisámos os dados de tráfego da The Nielson Company para os 1000 principais websites na Alemanha e criámos manualmente um conjunto de dados para acompanhar a conformidade dos cookies para estes websites. Não encontramos provas de que o tráfego alemão tenha mudado. O estudo utilizou uma abordagem por diferenças para comparar três padrões de tráfego: (1) alterações no tráfego alemão a websites que mostram avisos de consentimento de cookies em comparação com os que não mostram; (2) comparação do tráfego alemão com os Estados Unidos; e (3) comparação do tráfego alemão dentro para fora da UE. Os resultados mostraram uma diminuição de page views por pessoa e tempo por pessoa ao comparar o tráfego alemão com os Estados Unidos. No entanto, a análise estatística não revelou uma diferença significativa. O estudo concluiu também que o cumprimento do GDPR ocorreu gradualmente ao longo do tempo, sendo o não cumprimento mais prevalecente entre os websites com pontuações de danos mais elevadas.pt_PT
dc.identifier.tid203279441pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41545
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPrivacy regulationpt_PT
dc.subjectGDPRpt_PT
dc.subjectWebsite trafficpt_PT
dc.subjectCookie compliancept_PT
dc.subjectOnline harmspt_PT
dc.subjectRegulação da privacidadept_PT
dc.subjectTráfego do websitept_PT
dc.subjectDanos onlinept_PT
dc.titleThe impact of the GDPR on German online behavior : an analysis of traffic, cookie compliance and online harmspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Análise de Dados para Gestãopt_PT

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