Repository logo
 
Publication

The strategies implemented by digital marketplaces to acquire users in foreign countries

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorAnjo, Maria João Alegrete Batel
dc.date.accessioned2023-01-11T08:21:43Z
dc.date.available2023-01-11T08:21:43Z
dc.date.issued2020-10-13
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractWhile researchers conducted many studies about digital platforms, the specific case of digital marketplaces has been insufficiently investigated. In particular, we do not know much about the strategies to acquire users. We intend to fill in the gap by analysing what strategies are effective for digital marketplaces in the acquisition of users when internationalizing. Our results highlight different strategies for digital marketplaces to acquire foreign users. The digital marketplaces must build a relation of trust with the users and choose the most adapted communication channels. The choice of the locations that have the highest potential number of users appears to be also essential. Finally, relying on partnerships with users and complementors has emerged from the results. Moreover, our investigation allowed to found the specificities of a network of users that influence the implemented strategies to acquire users, namely the differences in the users’ profiles from country to country, and the need to acquire firstly supply-side users in order to achieve the equilibrium between demand and supply.pt_PT
dc.description.abstractEmbora os investigadores tenham conduzido muitos estudos sobre plataformas digitais, o caso específico dos marketplaces tem sido pouco investigado. Em particular, não sabemos muito sobre as estratégias para adquirir utilizadores. Pretendemos preencher a lacuna analisando que estratégias são eficazes para os marketplaces digitais na aquisição de utilizadores no momento da internacionalização. Os nossos resultados destacam diferentes estratégias para os marketplaces digitais adquirirem utilizadores estrangeiros. Os marketplaces digitais devem construir uma relação de confiança com os utilizadores e escolher os canais de comunicação mais adequados. A escolha dos locais com o maior número potencial de utilizadores também parece ser essencial. Por último, a formação de parcerias com utilizadores e com firmas de negócios complementares também emergiu dos resultados. Além disso, a nossa investigação permitiu encontrar as especificidades das redes de utilizadores que influenciam as estratégias implementadas para adquirir utilizadores, designadamente, as diferenças no perfil dos utilizadores de diferentes países, e a necessidade de adquirir em primeiro lugar utilizadores do lado da oferta, no sentido de atingir o equilíbrio entre a procura e a oferta.pt_PT
dc.identifier.tid202531228pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39789
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectDigital marketplacespt_PT
dc.subjectDigital platformspt_PT
dc.subjectUserspt_PT
dc.subjectStrategiespt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectMarketplaces digitaispt_PT
dc.subjectPlataformas digitaispt_PT
dc.subjectUtilizadorespt_PT
dc.subjectEstratégiaspt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.titleThe strategies implemented by digital marketplaces to acquire users in foreign countriespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202531228.pdf
Size:
845.22 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202531228.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: