Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
886.03 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Os ensinos clínicos no ensino de enfermagem e na intervenção comunitária têm cada vez mais a necessidade de se adaptar às novas exigências e oportunidades das tecnologias de informação. Através deste estudo de caso pretende-se dar a conhecer as potencialidades e experiência resul-
tante da utilização continuada de uma plataforma de e-learning (BlackBoard ®) e de um sistema de sala de aula virtual (Adobe Connect™). Os resultados demonstram uma clara associação entre o maior desen-volvimento/interação com os sistemas e a liderança e excelência nos grupos de estudantes de enfermagem inseridos no ensino clínico em estudo.
Clinical Internships in nursing education and community intervention are increasingly the need to adapt to new demands and opportunities of information technology. This case study intends to make known the potential and experience from the continued use of a platform of e-learning (Blackboard ®) and a virtual classroom system (Adobe Connect™). The results show a clear association between greater development / interaction with the systems and leadership and excellence in groups of nursing students in clinical internship inserted in this study.
Clinical Internships in nursing education and community intervention are increasingly the need to adapt to new demands and opportunities of information technology. This case study intends to make known the potential and experience from the continued use of a platform of e-learning (Blackboard ®) and a virtual classroom system (Adobe Connect™). The results show a clear association between greater development / interaction with the systems and leadership and excellence in groups of nursing students in clinical internship inserted in this study.
Description
Keywords
Enfermagem Elearning Saúde Comunitária Saúde escolar Nursing Community health School health
Citation
NEVES- AMADO, João - Orientação de estudantes de enfermagem: Desafios e estratégias das tecnologias de informação. Opción. ISSN 1012-1587. (2015) Ano 31, Nº especial 6, p.670 - 677
Publisher
Universidad del Zulia