Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A gestão da formação no Super Bock Group : criação de dashboards

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
TFM_RitaLeão.pdf2.76 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

No Super Bock Group, a gestão da formação insere-se na área do Capital Humano com o propósito de investir continuamente na valorização das pessoas da organização. É também da responsabilidade dessa área a elaboração de relatórios de dados da formação efetuada a todos os formandos. Com o constante aumento da complexidade e diversidade de dados, a criação de dashboards é apresentada como uma solução para uma devida organização e visualização dos dados e consequente extração de informação. Um dashboard é essencialmente um meio de comunicação e, tendo isso em conta, a questão de investigação deste estudo focou-se em como comunicar de forma eficiente os principais KPI’s (sigla em inglês de “Indicadores-chave de desempenho”) da gestão da formação da empresa. Para tal, foi feita uma vasta revisão de literatura relacionada com a formação nas empresas e todas as implicações, assim como dos aspetos a ter em consideração na criação de dashboards. Após essa análise, o estudo recorreu ao método CRISP-DM (CRoss Industry Standard Process for Data mining) para a criação de dashboards relevantes para a empresa. A avaliação dos mesmos foi bastante positiva e a sua utilização por parte da organização foi imediata. Os critérios de sucesso da empresa foram superados devido à automatização dos dashboards e facilidade de implementação para análises futuras.
In Super Bock Group, training management is part of the Human Capital area in order to continually invest in promoting the company’s employees. It is also Human Capital’s responsability to develop data reports concerning the formation given to all the trainees. With the increase of complexity and diversity of data, the creation of dashboards is presented as an answer to organize and to visualize the data, as well as a way to extract information. A dashboard is a mean of communication and the matter of this investigation was focused on how to efficiently communicate the main KPI’s (Key Performance Indicators) of the company’s training management. In order to do so, it was made an extensive literature review related to the company’s training and all its implications, as well as the aspects to have in consideration when creating these dashboards. After this analysis, this study used the CRISP-DM method (CRoss Industry Standard Process for Data Mining) to create relevant dashboards for the company. The assesment of these dashboards was quite positive and its use by the company was immediate. The company’s success criteria were overcomed due to dashboards’ automation and also to the simplicity of implementation for future analysis.

Description

Keywords

Formação Gestão da formação Business Analytics Dashboard Training Training management

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue