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The impact of sustainable packaging in the purchase intent of consumers

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo Alexandre Mendes Ramos
dc.contributor.authorGuerra, Rita Marçal Antunes Mafra
dc.date.accessioned2020-01-03T08:29:56Z
dc.date.available2020-01-03T08:29:56Z
dc.date.issued2019-05-06
dc.description.abstractNowadays the Sustainable Packaging theme is very trendy. The impact of the pollution, global warming and other circumstances led people to get more concerned about their habits and their effect on the planet. Regulations have increased and companies need to stay tuned and meet consumers’ expectations and wants. The aim of this dissertation is to understand the impact of the Packaging Stimulus (Sustainable vs Normal packaging) on the Purchase Intent of the consumers. The conceptual model includes two mediators – Perceived Value and WTP - that may affect the dependent variable. In depth interviews and an online survey were run, which allowed collecting both qualitative and quantitative data. 182 valid responses were gathered in the online survey. The results showed that the Packaging Stimulus does not have a direct significant impact on the Purchase Intent of consumers. The same happened that the overall model, with two mediators. However, if the model would be using only one mediator - WTP – there is a significant impact on the dependent variable. Moreover, Sustainable Packaging was defined as a package that can be reused and recycled. These conclusions have managerial impact, as the Sustainable Packaging theme is very relevant nowadays, and companies could use this information to make strategic decisions, such as whether to offer the consumer the option to buy a Sustainable option.pt_PT
dc.description.abstractHoje em dia o tema das embalagens sustentáveis é relevante. O impacto na poluição, no aquecimento global e noutros acontecimentos levou as pessoas a ficarem alerta em relação aos seus hábitos e os respectivos efeitos no planeta. A legislação das embalagens tem aumentado e as organizações precisam de prestar atenção e respeitar os desejos dos consumidores. O objectivo desta tese é perceber o impacto das embalagens sustentáveis na intenção de compra dos consumidores. O modelo conceptual inclui dois mediadores – valor atribuído e predisposição para pagar – que podem afectar a variável dependente. Foram feitas entrevistas e um questionário online, que levaram a tirar conclusões qualitativas e quantitativas. 182 respostas foram alcançadas no questionário. Os resultados mostram que o estímulo da embalagem (e a embalagem sustentável) não tem um efeito directo na intenção de compra. O mesmo acontece com o modelo geral, com dois mediadores. No entanto, se o modelo usar um mediador – predisposição de compra – há um impacto significativo na variável dependente. A embalagem sustentável foi definida como embalagens que podem ser reutilizadas e recicladas. Estas conclusões têm impacto na gestão das empresas dado que as embalagens sustentáveis são um tema muito relevante hoje em dia. Assim, as empresas poderiam usar esta informação para tomarem decisões estratégicas, como por exemplo se devem dar a opção das embalagens sustentáveis aos consumidores.pt_PT
dc.identifier.tid202270700pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29055
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainablept_PT
dc.subjectPackagingpt_PT
dc.subjectPurchase intentpt_PT
dc.subjectConsumerspt_PT
dc.subjectPerceived valuept_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectSustentávelpt_PT
dc.subjectEmbalagenspt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.subjectConsumidorpt_PT
dc.subjectValor percpetívelpt_PT
dc.subjectPredisposição de comprapt_PT
dc.titleThe impact of sustainable packaging in the purchase intent of consumerspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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