Repository logo
 
Publication

Digital marketing strategy for domestic kitchen appliances : a case study for the Philips domestic appliances in the Netherlands

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicaçãopt_PT
dc.contributor.advisorRomba, Maria Inês das Neves Moreira de Almeida
dc.contributor.authorTosun, Nilgun Asli
dc.date.accessioned2024-07-30T17:16:01Z
dc.date.available2025-01-30T01:31:57Z
dc.date.issued2024-06-11
dc.date.submitted2023-12
dc.description.abstractThis internship report examines the intersection of digital marketing, brand strategy, and relation to organizational corporate culture, particularly emphasizing the domestic kitchen appliances industry. The case study methodology is employed for an in-depth examination to evaluate the digital marketing methods utilized by Philips Domestic Appliances (Philips DA) in the Netherlands. This study evaluates Philips DA's digital marketing strategies, focusing on product promotion, sales outcomes, customer involvement, and its mobile application, NutriU App integration, based on a comprehensive review of existing scholarly works, internship observations, and interviews with the Philips DA marketing team in the Netherlands. This study employs a qualitative research methodology, specifically following the research design suggested by Robert K. Yin (2018). Study's primary data collection technique is interviews with Philips DA's marketing team. The data analysis utilizes a theme analysis approach by following Braun and Clarke's (2006) "Using Thematic Analysis in Psychology." This research highlights the significance of understanding global corporate culture and digital marketing strategies to achieve brand success. Furthermore, this study discusses future research avenues and examines the industry's implications.pt_PT
dc.description.abstractEste relatório de estágio examina a interseção entre marketing digital, estratégia de marca e relação com a cultura corporativa organizacional, enfatizando particularmente a indústria de eletrodomésticos de cozinha. A metodologia de estudo de caso é empregada para uma avaliação aprofundada dos métodos de marketing digital utilizados pela Philips Domestic Appliances (Philips DA) nos Países Baixos. Este estudo avalia as estratégias de marketing digital da Philips DA, focando na promoção de produtos, resultados de vendas, envolvimento do cliente e integração da sua aplicação móvel, NutriU App, com base numa revisão abrangente de trabalhos acadêmicos existentes, observações de estágio e entrevistas com a equipa de marketing da Philips DA nos Países Baixos. Este estudo emprega uma metodologia de pesquisa qualitativa, seguindo especificamente o desenho de pesquisa sugerido por Robert K. Yin (2018). A principal técnica de recolha de dados do estudo são entrevistas com a equipa de marketing da Philips DA. A análise de dados utiliza uma abordagem de análise temática seguindo Braun e Clarke (2006) em "Using Thematic Analysis in Psychology." Esta pesquisa destaca a importância de compreender a cultura corporativa global e estratégias de marketing digital para alcançar o sucesso da marca. Além disso, este estudo discute futuras vias de pesquisa e examina as implicações para a indústria.pt_PT
dc.identifier.tid203667212pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45967
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPhilips domestic appliances in the Netherlandspt_PT
dc.subjectNutriU apppt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectGlobal corporate culturept_PT
dc.subjectMarketing strategypt_PT
dc.subjectBrand strategypt_PT
dc.subjectCorporate marketingpt_PT
dc.subjectDigital transformationpt_PT
dc.subjectInnovation in marketingpt_PT
dc.subjectGlobal marketing strategiespt_PT
dc.subjectDomestic kitchen appliancespt_PT
dc.subjectOrganizational culturept_PT
dc.subjectConsumer-centric strategiespt_PT
dc.subjectConsumer engagementpt_PT
dc.subjectPhilips domestic appliances nos Países Baixospt_PT
dc.subjectAplicativo NutriUpt_PT
dc.subjectMarketing digitalpt_PT
dc.subjectCultura corporativa globalpt_PT
dc.subjectEstratégia de marketingpt_PT
dc.subjectEstratégia de marcapt_PT
dc.subjectMarketing corporativopt_PT
dc.subjectTransformação digitalpt_PT
dc.subjectInovação em marketingpt_PT
dc.subjectEstratégias globais de marketingpt_PT
dc.subjectEletrodomésticos de cozinhapt_PT
dc.subjectCultura organizacionalpt_PT
dc.subjectEstratégias centradas no consumidor,pt_PT
dc.subjectEnvolvimento do consumidorpt_PT
dc.titleDigital marketing strategy for domestic kitchen appliances : a case study for the Philips domestic appliances in the Netherlandspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203667212.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: