Repository logo
 
Publication

Road trip to Germany : market analysis for a motorhome marketplace

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorNeto, Inês Fernandes
dc.date.accessioned2022-07-29T14:28:35Z
dc.date.available2022-07-29T14:28:35Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractIndie Campers is a Portuguese company specialized in the rental of motorhomes. They intend to strengthen their presence in the German market through an online marketplace. Although they are already present in this market, they aim to learn about the German caravanning segment more in detail, having a special interest in the German motorcaravan owner as they are their primary and first target. To frame this project, a macroeconomic outlook analysis was performed to check the potential of Germany for Indie Campers. Furthermore, a detailed study about the German caravanning market from its economic part to its user was done to confirm or not the potential for the company. This was done using a statistical analysis and the respective adequate models. The reviewed literature regarding the online marketplaces was useful since it allowed to connect the information gathered for Indie Campers with what Academia considers the best practices. The final remarks were done considering the literature mentioned above and the information obtained during the process of writing this thesis with the objective of adding value to the company.pt_PT
dc.description.abstractA Indie Campers é uma empresa portuguesa de aluguer de autocaravanas que pretender aumentar a sua presença no mercado alemão através de um Marketplace online. Apesar de já estar presente neste mercado, a empresa pretende saber mais ao detalhe os pormenores do segmento do caravanismo na Alemanha, tendo um interesse especial no proprietário de autocaravanas alemão porque é o seu primeiro target. Assim sendo, e para enquadrar este projeto, uma análise do panorama macroeconómico do país foi importante para avaliar o potencial da Alemanha para a Indie Campers. Depois, um estudo detalhado do mercado alemão de caravanas desde a sua parte económica ao seu utilizador foi fundamental para perceber se de facto é uma boa aposta para a empresa. Isto foi possível com uma análise estatística e com os respetivos modelos adequados. A literatura revista em relação aos Marketplace online foi útil na medida em que permitiu enquadrar a informação recolhida para a Indie Campers com o que a Academia vê como melhores práticas. As considerações finais foram redigidas com base na literatura mencionada acima e com os dados recolhidos durante este projeto, com o intuito de acrescentar valor para a empresa.pt_PT
dc.identifier.tid202965473pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38434
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStart-uppt_PT
dc.subjectOnline marketplacept_PT
dc.subjectGermanypt_PT
dc.subjectBenchmark analysispt_PT
dc.subjectMarket analysispt_PT
dc.subjectMarketplace onlinept_PT
dc.subjectAlemanhapt_PT
dc.subjectAnálise de benchmarkpt_PT
dc.subjectAnálise de mercadopt_PT
dc.titleRoad trip to Germany : market analysis for a motorhome marketplacept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965473.pdf
Size:
1.56 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965473.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: