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Understanding generation Z’s perception of responsible leadership : expectations and future implications

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Abstract(s)

This thesis investigates the perception of responsible leadership through the lens of Generation Z's values and perspectives. Through this research, we aim to identify the attributes that Generation Z considers essential for a responsible leader and their perceptions of these abilities. A qualitative study was conducted utilizing in-depth interviews with Gen Z individuals to ascertain their expectations of a responsible leader. This study uses a qualitative method to determine the appropriateness of Responsible Leadership among Generation Z and its implications for their relationships. Interviews indicate that Generation Z leaders seek responsible, transparent, and values-oriented leadership, and they consider RL's sustainable economic, social, and environmental results, aligned with the Triple Bottom Line, to be advantageous. Ultimately, when Generation Z enters the workforce, their expectations for leaders to prioritize social responsibility and sustainability will influence leadership paradigms. This research contributes to the literature on leadership and generational cohorts.
Esta tese investiga a perceção da liderança responsável através da lente dos valores e perspectivas da Geração Z. Através desta investigação, pretendemos identificar os atributos que a Geração Z considera essenciais para um líder responsável e as suas percepções dessas capacidades. Foi realizado um estudo qualitativo utilizando entrevistas em profundidade com indivíduos da Geração Z para determinar as suas expectativas relativamente a um líder responsável. Este estudo utiliza um método qualitativo para determinar a adequação da Liderança Responsável entre a Geração Z e as suas implicações para as suas relações. As entrevistas indicam que os líderes da Geração Z procuram uma liderança responsável, transparente e orientada para os valores, e consideram vantajosos os resultados económicos, sociais e ambientais sustentáveis da RL, alinhados com o Triple Bottom Line. Em última análise, quando a Geração Z entrar no mercado de trabalho, as suas expectativas de que os líderes dêem prioridade à responsabilidade social e à sustentabilidade influenciarão os paradigmas de liderança. Esta investigação contribui para a literatura sobre liderança e coortes geracionais.

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Corporate social responsibility Cultura de trabalho Estilos de gestão Generation Z Geração Z Liderança responsável Managerial styles Responsabilidade social das empresas Responsible leadership Triple bottom line Workplace culture

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