Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

How will ChatGPT affect several business sectors in the future? : a perspective from the education sector

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203747003.pdf1.78 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

ChatGPT is a chatbot developed by OpenAI and launched in November 2022, based on Artificial Intelligence that utilizes the technique of pre-trained generative transformer to provide contextual responses in natural language. This chatbot is built on the "Generative Pre-Trained Transformer" architecture, enabling training a deep network of data from a variety of texts found on the internet. Thus, this model can learn the structures and patterns of human language through this pre-training. ChatGPT is designed to construct natural and relevant conversations, setting it apart from more traditional chatbots. Based on the requests it receives, it can generate responses that are relatively human-like. Furthermore, OpenAI modified ChatGPT using an approach known as "Reinforcement Learning from Human Feedback". This involves training the model with human feedback to enhance its performance and produce significantly more accurate and relevant responses. This study examines the role of ChatGPT, an advanced language model, in the educational sector. It begins with a comprehensive literature review on the use of Artificial Intelligence in education, emphasizing some areas where the chatbot has proven to be effective. These areas include creating educational content, addressing student queries, and even generating assessment material for teachers. Additionally, it analyzes how educators and students utilize ChatGPT, highlighting successes and potential issues. This thesis also discusses ethical issues related to the use of ChatGPT in education, encompassing privacy and reliability concerns and how they may impact student motivation, critical thinking, and learning. In conclusion, ethical and adaptive educational policies are crucial to guide the responsible use of ChatGPT and other technologies in an ever-changing educational environment. The findings contribute to the ongoing discourse about the responsible integration of Artificial Intelligence into educational practices.
O Chat “Generative Pre-Trained Transformer” é um chatbot desenvolvido pela OpenAI e lançado em novembro de 2022, baseado em Inteligência Artificial, que usa a técnica de transformador pré-treinado generativo, para fornecer respostas contextuais em linguagem natural. Este chatbot é baseado na arquitetura “Generative Pre-Trained Transformer”, que permite treinar uma rede profunda de dados numa variedade de textos que são encontrados na internet. Desta forma, este modelo consegue aprender as estruturas e padrões da linguagem humana com este treino prévio. O ChatGPT é projetado para construir conversas naturais e relevantes e esta é uma das características que o distingue de chatbots mais tradicionais. Com base nos pedidos que recebe, ele consegue gerar respostas relativamente humanas. Para além disso, a OpenAI modificou o ChatGPT usando uma abordagem conhecida como “Reinforcement Learning from Human Feedback”. Isto inclui treinar o modelo com feedback humano para que funcione melhor e produza respostas significativamente mais precisas e relevantes. O presente estudo examina o papel do ChatGPT, um modelo de linguagem avançado, no setor educacional. Inicia-se com uma revisão completa da literatura sobre o uso de Inteligência Artificial na educação e enfatiza alguns campos em que o chatbot provou ser eficaz. Esses campos incluem a criação de conteúdo educacional, atendimento de dúvidas a estudantes e até mesmo a criação de material de avaliação para os professores. Para além disso, analisa como educadores e alunos usam o ChatGPT, destacando os sucessos e os possíveis problemas. Esta tese discute também questões éticas relacionados com a utilização do ChatGPT na educação. Isto inclui questões de privacidade e confiabilidade e como podem afetar a motivação dos alunos e o seu espírito crítico e aprendizagem. Conclui-se que políticas educacionais éticas e adaptativas são essenciais para direcionar o uso responsável do ChatGPT e outras tecnologias num ambiente educacional em constante mudança. Os resultados obtidos aumentam o debate constante sobre a integração responsável da Inteligência Artificial nas práticas educativas.

Description

Keywords

Artificial intelligence Education Ethics Learning Inteligência artificial Educação Ética Aprendizagem

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue