Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.14 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo decorre de uma reflexão sobre o trabalho de acompanhamento/consultoria a
um agrupamento TEIP e da constatação do processo/progresso, apesar de algumas
situações de recuo e de desmotivação, logo ultrapassadas, e de como, não obstante o
“estigma TEIP”, este programa pode dar origem a culturas transformadoras e que se
transformam.
This article stems from a reflection on the monitoring / advisory work performed at a “Agrupamento TEIP”, and from the observation of the process/progress, despite some situations of setback and demotivation, promptly overcome, and as, notwithstanding the “stigma TEIP”, this programme can lead to cultures which can transform and be transformed.
This article stems from a reflection on the monitoring / advisory work performed at a “Agrupamento TEIP”, and from the observation of the process/progress, despite some situations of setback and demotivation, promptly overcome, and as, notwithstanding the “stigma TEIP”, this programme can lead to cultures which can transform and be transformed.
Description
Keywords
TEIP Escola Professsores Culturas Transformação School Teachers Cultures Ttransformation
Citation
BASTOS, Cristina - A cultura que se (trans)forma. In PALMEIRÃO, Cristina; ALVES, José Matias - [coord.] - Ser autor, ser diferente, ser TEIP. Porto: Universidade Católica Editora , 2015. ISBN 978-989-8366-99-3. p.134-148