Repository logo
 
Publication

FixeAds : we enable transactions

dc.contributor.advisorCardeal, Nuno
dc.contributor.authorBanazol, Mariana Simões Athayde
dc.date.accessioned2014-07-04T14:11:18Z
dc.date.issued2014-04-09
dc.date.submitted2014
dc.description.abstractThe OLX website is a classified online service founded seven years ago in New York, U.S.A and Buenos Aires, Argentina. Aiming to become a global reference for ecommerce platforms — such as eBay and Amazon — it rapidly evolved to other markets and is currently operating in 107 countries, with a total of 42 different languages. The success relies on the local expertise as OLX expands by engaging with local companies, profiting from their specific know-­‐how and leveraging them back through international brand recognition. It is a Win-­‐Win situation that derives from the “Think global, act local.” premise. In Portugal, OLX has been around since last year and it is managed by FixeAds. FixeAds is a preeminent online-­‐services provider founded in 2004, accountable for other leading websites such as Imovirtual and Standvirtual. The purpose of the following case study is to emphasize the importance of internet services and its managerial role when in an internationalization process. For that, an assessment of the Portuguese company will be made, together with an overview of the online classified market in both Angola and Mozambique. Despite of the recent economic uptrend in both of these countries, the rate of growth is not aligned with the rate of development which then translates into several setbacks. The lack of internet access and its respective costs, the unemployment rate and the overall income inequalities were some of the major barriers found for a smooth implementation of the business unit. By contrast the Southern Africa Development Community (SADC) shows promising results in a global context and it represents a clear opportunity due to the local industry’s initial maturity stage, ensuring there is an entire market yet to capture.por
dc.description.abstractO site OLX é um serviço de classificados online que nasceu há sete anos em Nova York e Buenos Aires. Com a objetivo de se tornar numa referência mundial para plataformas de comércio eletrónico como o eBay ou a Amazon, penetrou rapidamente em vários mercados e está agora presente num total de 107 países e 42 línguas. A estratégia utilizada para o sucesso do site passa por “pensar global e agir local”, sendo que a integração do mesmo em países estrangeiros é feita através de empresas locais. Em Portugal, o OLX existe desde o ano passado e é gerida pela FixeAds , responsável por outros sites líderes no mercado nacional, como o Imovirtual e o Standvirtual. A empresa é especializada em serviços de internet e está presente no mercado desde 2004. Este caso de estudo tem como objetivo destacar a importância dos serviços de internet e do seu papel quando num processo de internacionalização . Para isso é então apresentado um panorama da empresa Portuguesa bem como a indústria de classificados online em Angola e Moçambique. Embora ambos os países estejam perante uma interessante viragem económica , a falta de acesso à internet, os seus custos associados extremamente elevados -­‐ especialmente em Angola – as taxas de desemprego e as desigualdades relativamente aos salários foram alguns dos contratempos encontrados. No entanto, a África Austral (SADC) mostra resultados promissores num contexto global e representa uma oportunidade evidente devido à imaturidade em que se encontra esta indústria. Finalmente, serão feitas algumas análises relativas à estratégia adoptada e sugeridas algumas interpretações importantes para a devida compreensão do caso de estudo.por
dc.identifier.tid201113490
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/14727
dc.language.isoengpor
dc.titleFixeAds : we enable transactionspor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201113490.pdf
Size:
1.75 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: