Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The mediating role of green knowledge in the relationship between consumer’s life values, income and green purchase decision

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203539311.pdf720.26 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Nowadays, companies are faced with the urgent necessity of creating sustainable products that align with the current generation's environmental preferences and concerns. As consumers increasingly contemplate the ecological ramifications of their purchasing choices, this study investigates the relationship between consumer Life Values, Income, and Ecological Purchasing Decisions, focusing on the mediating role of Ecological Knowledge. The research sample contains 376 respondents, of whom 156 identify as female (41.5%), 187 as male (49.7%) and 1 as other (0.3%). The average age of this cohort is 34.49 years, with a standard deviation of 13.085 and a range from 18 to 76 years. The results emphasize the effectiveness of Green Knowledge as a mediator, revealing that high levels of Green Knowledge are correlated with a greater propensity for Green Purchasing decisions and environmental Life Values. Remarkably, the study also reveals specific unfavorable associations between income and Green Knowledge but underlines the fundamental influence of income in promoting sustainable consumption practices. This research contributes valuable information to the evolving discourse on sustainable consumer behavior. The links uncovered between Green Purchasing Decision, Income, Life Values, and Green Knowledge offer a multi-faceted lens to analyze consumer behavior.
Atualmente, as empresas são confrontadas com a necessidade urgente de criar produtos sustentáveis que estejam de acordo com as preferências e preocupações ambientais da geração atual. Dado que os consumidores contemplam cada vez mais as ramificações ecológicas das suas escolhas de compra, este estudo investiga a relação entre os Valores de Vida do consumidor, o Rendimento e as Decisões de Compra Ecológicas, centrando-se no papel mediador do Conhecimento Ecológico. A amostra da investigação contém 376 inquiridos, dos quais 156 se identificam como mulheres (41,5%), 187 como homens (49,7%) e 1 como outro (0,3%). A idade média desta amostra é de 34,49 anos, com um desvio padrão de 13,085 e um intervalo de 18 a 76 anos. Os resultados realçam a eficácia do Conhecimento Ecológico como mediador, revelando que níveis elevados de Conhecimento Ecológico estão correlacionados com uma maior propensão para decisões de Compra Ecológica e Valores de Vida ambientais. De forma notável, o estudo também revela correlações desfavoráveis específicas entre o Rendimento e o Conhecimento Ecológico, mas sublinha a influência fundamental do Rendimento na promoção de práticas de consumo sustentáveis. Esta investigação contribui com informações valiosas para a evolução do conhecimento sobre o comportamento sustentável dos consumidores. As ligações descobertas entre a Decisão de Compra Ecológica, o Rendimento, os Valores de Vida e o Conhecimento Ecológico oferecem uma lente multifacetada através da qual se pode analisar o comportamento do consumidor.

Description

Keywords

Green knowledge Life values Income Green purchase decision Consumers Environment Conhecimento ecológico Valores de vida Rendimento Decisão de Compra Ecológica Consumidores Ambiente

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue