Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Ser e Estar no ensino de português língua estrangeira/língua segunda

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
MEI I CHEANG Relatório de Estágio.pdf39.43 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente Relatório pretende fazer uma análise dos dois verbos copulativos ser e estar no contexto do ensino de português como língua estrangeira/língua segunda (PLE/L2). Procuramos saber as dificuldades dos aprendentes estrangeiros sobre estes dois verbos, fazendo principalmente uma comparação entre o português, o inglês e o chinês. A partir dessas dificuldades, desenvolve-se uma análise destes verbos e das diferentes construções gramaticais em que participam, seguindo a perspetiva da Linguística Cognitiva. Na segunda parte do trabalho, é feita uma aplicação didática do presente tema no ensino da gramática do PLE/L2.
This report aims to present an analysis of two verbs in Portuguese, ser and estar, in the context of teaching Portuguese as a foreign language / second language (PFL/SL). We seek to understand the difficulties that foreign learners encounter regarding these two verbs through a comparison between Portuguese, English and Chinese. Based on the result, we develop, following the Cognitive Linguistics perspective, an analysis of these verbs and the different grammatical constructions in which they participate. In the second part of the report, we present a didactic application of the present theme in the grammar teaching of PFL/SL.

Description

Keywords

Ser Estar Ensino Português língua estrangeira Gramática Teaching Portuguese as a foreign language Grammar

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue