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A social media marketing strategy in the Portuguese territory : Bioco Tradition

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorSilva, Rita Marques Santos
dc.date.accessioned2017-07-31T08:37:52Z
dc.date.issued2017-07-17
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractThe present dissertation comprises a Social Media Marketing Strategy, divided in two fronts: how to perfect a Facebook page and how to advertise in the most effective way. This strategy is developed specifically for Bioco Tradition, a Portuguese feminine fashion brand created in 2015 focused mainly on the recreation of a historical piece of clothing, the bioco. The main aim of this consulting project is to analyze the current situation of the company, specifically the behavior of the brand on the social networks and to provide a set of recommendations to the main challenges Bioco Tradition is facing. The in-depth analysis of internal documents of the company shows some setbacks regarding the Facebook page but also some successful strategies that are recommended to be repeated. Social media marketing is playing an increasingly important role in the marketing strategies of companies. Consequently, companies who integrate elements of social media into their marketing mix will have a greater opportunity to influence consumers’ buying choices. Therefore, this dissertation focuses on integrating elements of social media, such as Facebook, into the marketing mix and communication tools of Bioco Tradition.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação inclui uma estratégia de marketing de Social Media, dividida em duas partes: como aperfeiçoar uma página de Facebook e como publicitar da forma mais eficaz possível. Esta estratégia é desenvolvida especificamente para a Bioco Tradition, uma marca portuguesa de roupa feminina criada em 2015 focada maioritariamente na recriação de uma peça de roupa histórica, o bioco. O principal objetivo deste projeto de consultadoria é analisar a situação atual da empresa, mais especificamente o comportamento da marca nas redes sociais, e fornecer um conjunto de recomendações para os maiores desafios que a marca está a enfrentar. A análise aprofundada de documentos internos da empresa revela alguns desafios relativamente à página do Facebook da empresa, mas também algumas estratégias bem-sucedidas que são recomendadas a ser repetidas. O marketing de Social Media tem vindo a desempenhar um papel cada vez mais importante nas estratégias de marketing das empresas. Consequentemente, empresas que integram elementos de social media no seu marketing mix irão ter uma maior oportunidade de influenciar as decisões de compra dos consumidores. É por essa razão que esta dissertação se foca em integrar elementos de social media, como o Facebook, no marketing mix e ferramentas de comunicação da empresa Bioco Tradition.pt_PT
dc.identifier.tid201726084
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22672
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial mediapt_PT
dc.subjectOnline consumer engagementpt_PT
dc.subjectPortugalpt_PT
dc.subjectBioco Traditionpt_PT
dc.subjectSocial networkspt_PT
dc.subjectFacebookpt_PT
dc.subjectDigital advertisingpt_PT
dc.subjectMarketing social mediapt_PT
dc.subjectRedes sociaispt_PT
dc.subjectPublicidade digitalpt_PT
dc.titleA social media marketing strategy in the Portuguese territory : Bioco Traditionpt_PT
dc.title.alternativeUma estratégia de marketing de social media no território português : bioco tradition
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

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