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Eleven Sports : delivering customer value through a different positioning

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorFlórido, João Luís Baptista
dc.contributor.authorFaro, Lourenço Maria de Moncada Côrte-Real de Brito e
dc.date.accessioned2020-01-14T15:48:13Z
dc.date.available2020-01-14T15:48:13Z
dc.date.issued2019-07-08
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractIn 2018, Eleven Sports decided to enter the Portuguese market of football matches broadcast with the acquisition of some of the major European football leagues. With a low pricing strategy and a different communication strategy, Eleven Sports seeks to achieve a competitive advantage through a different positioning in the industry. This study aims to understand if this different positioning is creating more customer value, and if that is enough to generate a sustainable competitive advantage. To answer this, I have examined the perception of the customer on the Eleven Sports’ service through the conduction of two surveys and two focus groups. The findings show that Eleven Sports’ strategy is perceived well by the customers, however, it is not enough for them to change from Sport TV to Eleven Sports. Findings show that what sells the most are the leagues where Portuguese teams are playing, hence the firm who owns the Portuguese league will own the market.pt_PT
dc.description.abstractEm 2018, a Eleven Sports decidiu entrar no mercado português da transmissão de jogos de futebol, por meio da aquisição de algumas das principais ligas de futebol europeias. Com uma estratégia de preços baixos, a Eleven Sports procura obter uma vantagem competitiva através de um posicionamento diferente das empresas que atualmente compõem o setor. Este estudo procura entender se esse posicionamento diferente está a gerar mais valor para o consumidor, e se esse valor é suficiente para gerar uma vantagem competitiva. Para responder a isso, examinei a perceção do consumidor em relação ao serviço da Eleven Sports, através da realização de dois questionários e dois Focus Groups. Os resultados mostram que a estratégia da Eleven Sports é bem recebida pelos consumidores, mas não é suficiente para eles mudarem da Sport TV para a Eleven Sports. Os resultados mostram que o que mais vende em Portugal são as ligas em que as equipas portuguesas estão a jogar, pelo que a empresa detentora dos direitos da Liga Portuguesa será dona do mercado.pt_PT
dc.identifier.tid202271404pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29242
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCompetitive advantagept_PT
dc.subjectCustomer valuept_PT
dc.subjectMarketing mixpt_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectValor para o consumidorpt_PT
dc.titleEleven Sports : delivering customer value through a different positioningpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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