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Eleven Sports : delivering customer value through a different positioning

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152117179 Lourenço Brito e Faro W.pdf2.11 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

In 2018, Eleven Sports decided to enter the Portuguese market of football matches broadcast with the acquisition of some of the major European football leagues. With a low pricing strategy and a different communication strategy, Eleven Sports seeks to achieve a competitive advantage through a different positioning in the industry. This study aims to understand if this different positioning is creating more customer value, and if that is enough to generate a sustainable competitive advantage. To answer this, I have examined the perception of the customer on the Eleven Sports’ service through the conduction of two surveys and two focus groups. The findings show that Eleven Sports’ strategy is perceived well by the customers, however, it is not enough for them to change from Sport TV to Eleven Sports. Findings show that what sells the most are the leagues where Portuguese teams are playing, hence the firm who owns the Portuguese league will own the market.
Em 2018, a Eleven Sports decidiu entrar no mercado português da transmissão de jogos de futebol, por meio da aquisição de algumas das principais ligas de futebol europeias. Com uma estratégia de preços baixos, a Eleven Sports procura obter uma vantagem competitiva através de um posicionamento diferente das empresas que atualmente compõem o setor. Este estudo procura entender se esse posicionamento diferente está a gerar mais valor para o consumidor, e se esse valor é suficiente para gerar uma vantagem competitiva. Para responder a isso, examinei a perceção do consumidor em relação ao serviço da Eleven Sports, através da realização de dois questionários e dois Focus Groups. Os resultados mostram que a estratégia da Eleven Sports é bem recebida pelos consumidores, mas não é suficiente para eles mudarem da Sport TV para a Eleven Sports. Os resultados mostram que o que mais vende em Portugal são as ligas em que as equipas portuguesas estão a jogar, pelo que a empresa detentora dos direitos da Liga Portuguesa será dona do mercado.

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Competitive advantage Customer value Marketing mix Vantagem competitiva Valor para o consumidor

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