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A business model analysis of corporate venture building

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Abstract(s)

This dissertation qualitatively analyses Corporate Venture Building business models. The aim is to understand which business models are employed by Corporate Venture Builders and whether there is an optimal business model for fostering corporate innovation and addressing the Innovator’s Dilemma. The theoretical part describes the principles of corporate innovation, introduces external innovation strategies, and highlights the theory of business model analysis. Additionally, different organizations such as accelerators, incubators, and venture capitalists are delineated from Corporate Venture Builders. The empirical part is based on qualitative research, which examines the business models of nine Corporate Venture Builders using the Business Model Canvas. The focus is on the contradictory parts of the canvas and applied revenue models. Moreover, the organizational structures, the operating models, and the venture creation processes of the companies are analyzed. Different types of organizations and approaches become apparent, but they operate with a similar process based on the Lean Startup approach. Vertical integration versus outsourcing, as well as the remuneration model, are particularly controversial topics. These are closely related to the size and strategic orientation of the venture builders. Equity participation of Corporate Venture Builders in the newly founded startup reduces the costs for the established company, aligns the interests of both parties best, and ensures a long-term orientation of the new venture. It is the central part of an optimal business model for external Corporate Venture Builders. In addition, various significant factors and potential strategic collaborations are highlighted.
Esta dissertação analisa qualitativamente os modelos de negócio de Corporate Venture Building. O objectivo é compreender quais são os modelos de negócio utilizados pelos Corporate Venture Builders e se existe um modelo de negócio optimizado para promover a inovação empresarial e abordar o Dilema do Inovador. A parte teórica descreve os princípios da inovação empresarial, introduz estratégias de inovação externas e destaca a teoria da análise do modelo de negócio. Adicionalmente, diferentes organizações de apoio, tais como aceleradores, incubadoras, e capitalistas de risco são delineadas a partir dos Corporate Venture Builders. A parte empírica baseia-se em investigação qualitativa, que examina os modelos de negócio de nove Corporate Venture Builders utilizando a Tela do Modelo de Negócio. O foco é nas partes contraditórias da tela e nos modelos de rendimento aplicados. Além disso, são examinadas as estruturas organizacionais, os modelos operacionais, e os processos de criação das empresas. Diferentes tipos de organizações e abordagens tornam-se aparentes, mas operam com um processo semelhante baseado na abordagem Lean Startup. A integração vertical versus terceirização, assim como o modelo de remuneração, são tópicos particularmente controversos. Estes estão intimamente relacionados com a dimensão e a orientação estratégica dos venture builders. A participação no capital social do Corporate Venture Builder na recém fundada start up reduz os custos para a empresa estabelecida, alinha melhor os interesses de ambas as partes, e assegura uma orientação a longo prazo do novo projecto. É a parte central de um modelo de negócio ideal para os Corporate Venture Builders externos. Além disso, vários factores significativos e potenciais colaborações estratégicas são realçados.

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Corporate innovation Innovation strategies Business model canvas Corporate venture building Inovação empresarial Estratégias de inovação Tela do modelo empresarial

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