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Measuring experience in international business

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The objective of this work is to study what indicators exist to measure experience in international business. To this end, a literature review was used in order to ascertain the state of the art and which authors, indexes and theories existed. The internationalisation of businesses is one of the fundamental strategic steps to increase companies' competitive advantage and profits. Nevertheless, even though internationalisation is widely accepted as an important source of value for companies and is a broad object of investigation, there is still much to be studied about how to measure experience at the level of international business. The absence of a coherent approach to measure experience in international businesses in past empirical studies made it difficult to create a solution with theoretical concepts that would support further studies in this matter. The results found are not contradictory, but complementary, as, through individual internationalization indicators, it is possible to evolve and create indices, such as the Transnationality Index or the Transnational Activities Spread Index. The biggest constraint on the analysed indices is the fact that they focus mainly on the internationalisation of transnational companies and the type of data that was used to build the indexes (secondary data). However, by studying international experience through the number of years and the network spread, it is possible to overcome some of the problems mentioned before.
O objetivo deste trabalho é estudar que medidas existem para medir a experiência em negócios internacionais. Para tal, recorreu-se a uma revisão da literatura de forma a averiguar o estado da arte e que autores, índices ou teorias existiam. A internacionalização dos negócios é uma das etapas estratégicas fundamentais para aumentar a vantagem competitiva e os lucros das empresas. Contudo, embora a internacionalização seja amplamente aceite como uma importante fonte de valor para as empresas e seja amplo objeto de investigação, existe ainda muito a ser estudado acerca de como medir a experiência ao nível dos negócios internacionais. A ausência de uma abordagem coerente em estudos passados para medir a experiência em negócios internacionais, dificultou a criação de uma solução com conceitos teóricos que propiciassem estudos posteriores nesta matéria. Os resultados encontrados não são contraditórios, mas complementares, na medida em que, por meio de indicadores individuais de internacionalização é possível evoluir e criar índices, como o Índice de Transnacionalidade ou o Índice de Distribuição de Atividades Transnacionais. A maior restrição relativamente aos índices analisados é o facto de estes se focarem essencialmente na internacionalização de empresas transnacionais e o tipo de dados que foram usados para construir os índices (dados secundários). Contudo, estudando a experiência internacional através do número de anos passados no estrangeiro e dos mercados em que a empresa opera, é possível ultrapassar algumas das limitações mencionadas anteriormente.

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International experience Internationalisation experience Business experience International Business experience Experiência internacional Experiência em internacionalização Experiência em negócios Experiência em negócios internacionais

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