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The impact of hybrid work in organizational culture and internal branding : the case of Mojobrands Lifestyle

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMachado, Joana Pinto Leite César
dc.contributor.authorCunha, Gonçalo Trigueiros de Sousa Pereira
dc.date.accessioned2024-12-18T15:24:51Z
dc.date.available2024-12-18T15:24:51Z
dc.date.issued2024-07-18
dc.date.submitted2024-04
dc.description.abstractAfter the global COVID-19 pandemic, the adoption of remote and hybrid work models has become prevalent among numerous prominent corporations (Verma, 2022). Mojobrands Lifestyle, situated in Porto, operates as a creative agency offering a spectrum of brand-related services, ranging from social media management to the conceptualization of brand visual identities. With an approximate team size of ten employees, the cultivation and perpetuation of organizational culture and internal branding represent crucial focal points necessitating continuous development. Hence, the primary objective of this thesis is to investigate the ramifications of the hybrid work model on the company's organizational culture and internal branding. Additionally, it aims to discern strategies conducive to preserving and fortifying a robust internal brand identity within a paradigm shift towards increased remote work arrangements. A case study methodology was employed to identify the main dimensions of the internal culture and internal branding process of Mojobrands. Data was collected through semi-structured in-depth interviews, and a thematic analysis was used for data interpretation. This approach allowed an exploration of the various organizational dynamics, including the effective use of communication platforms, employee satisfaction and motivation within the framework of a hybrid work environment. Furthermore, this study allowed the identification of noteworthy insights and recommendations for future improvements, thereby, fulfilling the research objectives.pt_PT
dc.description.abstractDurante a pandemia global de COVID-19, a adoção de modelos de trabalho híbridos tornou-se prevalente entre numerosas corporações proeminentes (Verma, 2022). A Mojobrands Lifestyle, situada no Porto, atua como uma agência criativa oferecendo uma gama de serviços relacionados à marca, desde a gestão de redes sociais até ao desenvolvimento da identidade visual da marca. Com uma equipa aproximada de dez funcionários, o cultivo e a perpetuação da cultura organizacional e da marca interna representam pontos focais cruciais que necessitam de um refinamento contínuo. Assim, o objetivo principal desta tese é investigar os efeitos do modelo de trabalho híbrido na cultura organizacional e na gestão interna da marca da empresa. Além do mais, este estudo pretende contribuir para a o desenvolvimento de estratégias propícias para preservação e fortalecimento de uma identidade de marca interna robusta numa época, onde há uma mudança de paradigma e onde se nota cada vez mais a presença de trabalho remoto. Para o presente estudo, no qual se pretende compreender e descrever as principais dimensões incluídas no processo de branding interno da empresa, bem como identificar possíveis melhorias, foi adotada uma metodologia de estudo de caso. Os dados foram recolhidos através de entrevistas semiestruturadas em profundidade, e foi utilizado o método de análise temática para a análise de dados. Assim, foi possível uma melhor compreensão sobre as diferentes dinâmicas internas, as plataformas de comunicação utilizadas e a satisfação e motivação dos funcionários, numa empresa que utiliza trabalho híbrido. Por outro lado, foi possível a identificação algumas sugestões relevantes para futuras melhorias, tendo em consideração os principais objetivos deste estudo.pt_PT
dc.identifier.tid203746856pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/47599
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectOrganizational culturept_PT
dc.subjectInternal brandingpt_PT
dc.subjectHybrid workpt_PT
dc.subjectEmployee performancept_PT
dc.subjectCultura organizacionalpt_PT
dc.subjectBranding internopt_PT
dc.subjectTrabalho híbridopt_PT
dc.subjectDesempenho dos colaboradorespt_PT
dc.titleThe impact of hybrid work in organizational culture and internal branding : the case of Mojobrands Lifestylept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt_PT

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