Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The impact of hybrid work in organizational culture and internal branding : the case of Mojobrands Lifestyle

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203746856.pdf522.49 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

After the global COVID-19 pandemic, the adoption of remote and hybrid work models has become prevalent among numerous prominent corporations (Verma, 2022). Mojobrands Lifestyle, situated in Porto, operates as a creative agency offering a spectrum of brand-related services, ranging from social media management to the conceptualization of brand visual identities. With an approximate team size of ten employees, the cultivation and perpetuation of organizational culture and internal branding represent crucial focal points necessitating continuous development. Hence, the primary objective of this thesis is to investigate the ramifications of the hybrid work model on the company's organizational culture and internal branding. Additionally, it aims to discern strategies conducive to preserving and fortifying a robust internal brand identity within a paradigm shift towards increased remote work arrangements. A case study methodology was employed to identify the main dimensions of the internal culture and internal branding process of Mojobrands. Data was collected through semi-structured in-depth interviews, and a thematic analysis was used for data interpretation. This approach allowed an exploration of the various organizational dynamics, including the effective use of communication platforms, employee satisfaction and motivation within the framework of a hybrid work environment. Furthermore, this study allowed the identification of noteworthy insights and recommendations for future improvements, thereby, fulfilling the research objectives.
Durante a pandemia global de COVID-19, a adoção de modelos de trabalho híbridos tornou-se prevalente entre numerosas corporações proeminentes (Verma, 2022). A Mojobrands Lifestyle, situada no Porto, atua como uma agência criativa oferecendo uma gama de serviços relacionados à marca, desde a gestão de redes sociais até ao desenvolvimento da identidade visual da marca. Com uma equipa aproximada de dez funcionários, o cultivo e a perpetuação da cultura organizacional e da marca interna representam pontos focais cruciais que necessitam de um refinamento contínuo. Assim, o objetivo principal desta tese é investigar os efeitos do modelo de trabalho híbrido na cultura organizacional e na gestão interna da marca da empresa. Além do mais, este estudo pretende contribuir para a o desenvolvimento de estratégias propícias para preservação e fortalecimento de uma identidade de marca interna robusta numa época, onde há uma mudança de paradigma e onde se nota cada vez mais a presença de trabalho remoto. Para o presente estudo, no qual se pretende compreender e descrever as principais dimensões incluídas no processo de branding interno da empresa, bem como identificar possíveis melhorias, foi adotada uma metodologia de estudo de caso. Os dados foram recolhidos através de entrevistas semiestruturadas em profundidade, e foi utilizado o método de análise temática para a análise de dados. Assim, foi possível uma melhor compreensão sobre as diferentes dinâmicas internas, as plataformas de comunicação utilizadas e a satisfação e motivação dos funcionários, numa empresa que utiliza trabalho híbrido. Por outro lado, foi possível a identificação algumas sugestões relevantes para futuras melhorias, tendo em consideração os principais objetivos deste estudo.

Description

Keywords

Organizational culture Internal branding Hybrid work Employee performance Cultura organizacional Branding interno Trabalho híbrido Desempenho dos colaboradores

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue