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How Chanel adapted its storytelling to the digital era within its masstige segment : a case study of the perfume Chanel number 5

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicaçãopt_PT
dc.contributor.advisorSoares, Fátima Patrícia Nunes da Encarnação Marques Dias
dc.contributor.authorMontandon, Isabelle Gomes de Amaral
dc.date.accessioned2021-07-28T12:44:45Z
dc.date.available2021-07-28T12:44:45Z
dc.date.issued2021-02-17
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractThe information and communication technologies - which became popular worldwide since the 1990s - have transformed the contemporary world; thus, altering interpersonal, labor and consumption relationships. Thanks to the connectivity and interaction between people, without limits of time and space, the collectivity was empowered. In this globalized world - with an endless supply of possibilities, experiences, information and products - it is crucial to offer users great content to stand out in the crowd. In this context, nothing is more effective than using storytelling to involve and engage consumers. Stories arouse interest and empathy for brands, as well as for the values they transmit; thus, strengthening emotional bonds with customers and consequently increasing the desire of purchasing their products. Luxury brands are aware of the relevance of engaging customers and creating emotional bonds. This research is a case study of the perfume Chanel Number 5, that consists of a one single phase; which is the qualitative content analysis of all advertising films the perfume, released from 1973 to 2020. This study investigated the evolution of the storytelling of Chanel - within its masstige segment - and how it has adapted to the digital age. Another objective was having a broader understanding of the use of storytelling in the advertisement of luxury and masstige brands, specially in the new digital context. The storytelling of Chanel Number 5 evolved over time and accompanied the technological changes that transformed the contemporary society; but, without ever losing its essential attributes, like glamour, luxury, allure and singularity.pt_PT
dc.description.abstractAs tecnologias da informação e comunicação - que se popularizaram mundialmente desde a década de 1990 - transformaram o mundo contemporâneo, e alteraram as relações interpessoais, de trabalho e consumo. Graças à conectividade e interação entre as pessoas, sem limites de tempo e espaço, a coletividade foi potencializada. Neste mundo globalizado - com uma oferta infinita de possibilidades, experiências, informações e produtos - é fundamental oferecer aos usuários um ótimo conteúdo para se destacar na multidão. Nesse contexto, nada é mais eficaz do que contar histórias para envolver e engajar os consumidores. As histórias despertam interesse e empatia pelas marcas, bem como pelos valores que transmitem; fortalecendo assim os laços afetivos com os consumidores e, consequentemente, aumentando o desejo em adquirir seus produtos. As marcas de luxo estão cientes da importância de envolver os clientes e criar laços emocionais. Esta pesquisa é um estudo de caso do perfume Chanel Número 5, que consiste em uma única fase; qual seja uma análise qualitativa de conteúdo de todos os filmes publicitários do perfume, lançados de 1973 a 2020. Este estudo investigou a evolução da narrativa da Chanel - dentro do seu segmento masstige - e como ela se adaptou à era digital. Outro objetivo foi ter uma ampla compreensão do uso da narrativa na propaganda de marcas de luxo e masstige, especialmente no novo contexto digital. A narrativa do perfume Chanel Número 5 evoluiu ao longo do tempo e acompanhou as mudanças tecnológicas que transformaram a sociedade contemporânea; sem perder de vista seus atributos essenciais, como glamour, luxo, fascínio e singularidade.pt_PT
dc.identifier.tid202730492pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34306
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStorytellingpt_PT
dc.subjectDigital storytellingpt_PT
dc.subjectMarketing storytellingpt_PT
dc.subjectDigital mediapt_PT
dc.subjectLuxurypt_PT
dc.subjectLuxury brandspt_PT
dc.subjectMasstige brandspt_PT
dc.subjectMasstige goodspt_PT
dc.subjectStorytelling digitalpt_PT
dc.subjectStorytelling no marketingpt_PT
dc.subjectMídias digitaispt_PT
dc.subjectLuxopt_PT
dc.subjectMarcas de luxopt_PT
dc.subjectMarcas masstigept_PT
dc.subjectProdutos masstigept_PT
dc.titleHow Chanel adapted its storytelling to the digital era within its masstige segment : a case study of the perfume Chanel number 5pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

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