Repository logo
 
Publication

Consumers’ internal and external drivers in sustainable and responsible consumption context : the influence of internal and external drivers on pro-environmental consumer purchasing behavior and its downstream consequences on consumers’ brand valuations

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorFernandes, Daniel Von Der Heyde
dc.contributor.authorNogueira, Margarida Maltês de Almeida
dc.date.accessioned2022-07-20T07:41:41Z
dc.date.available2022-07-20T07:41:41Z
dc.date.issued2022-02-04
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractPlanet Earth has been suffering from global warming and, consequently, disastrous climate change. The extreme need to reverse the current state of environmental degradation in order to preserve life on Earth is undeniable. Consequently, the evolution and growth of sustainable consumption practices are of the utmost importance. Companies need to understand what drives consumers to engage in pro-environmental purchasing behavior. This study aims to understand what factors influence consumers, internally and externally, in making sustainable purchasing decisions and their downstream consequences on consumers’ brand valuations, such as trust in brands, purchase intention, and willingness to pay. The study went through different steps. First step, was the analysis of secondary data present in the literature. Second step, was an online survey performed in order to collect primary data, and the survey was tested through a pilot study, allowing improvements to be learned and then giving way to the main study. Furthermore, a quantitative analysis using IBM SPSS Statistics was made, based on 380 surveys. The results showed that pro-environmental attitudes, social-oriented values, personal norms, personality traits, social norms/cultural context, and green marketing have a positive influence on consumers’ engagement in pro environmental purchases. Additionally, findings show that PECPB makes CBV grow. Namely, CTB, PI, and WTP. This dissertation makes significant theoretical and managerial contributions, emphasizing the critical factors influencing consumers toward sustainable consumption. Furthermore, it has significant implications for companies that wish to learn about the potential of sustainable products while also understanding the tactical consequences of achieving a precise marketing strategy.pt_PT
dc.description.abstractO planeta tem vindo a sofrer com o aquecimento global e com desastrosas alterações climáticas. A extrema necessidade de inverter o atual estado de degradação ambiental a fim de preservar a vida é inegável. A evolução e crescimento das práticas de consumo sustentável são da maior importância. As empresas precisam de compreender o que leva os consumidores a envolverem-se em comportamentos de compra sustentáveis. Este estudo visa compreender que fatores influenciam os consumidores, interna e externamente, na tomada de decisões de compra sustentáveis e posteriores consequências na valorização dada pelos consumidores às marcas, como confiança nas marcas, intenção de compra, e vontade de pagar. O estudo passou por diferentes etapas: análise de dados secundários presentes na literatura e inquérito online com o objetivo de recolher dados primários. Este mesmo inquérito foi testado através de um estudo piloto, permitindo reconhecer melhorias, em seguida, dando lugar ao estudo principal. Realizou-se uma análise quantitativa utilizando o IBM SPSS Statistics, baseada em 380 inquéritos. Os resultados mostraram que, atitudes pró-ambientais, valores sociais, normas pessoais, personalidade, normas sociais/contexto cultural, e marketing verde têm influência positiva no envolvimento dos consumidores em compras pró-ambientais. Os resultados mostram que o PECPB faz crescer as CBV. Nomeadamente, CTB, PI e WTP. Esta dissertação faz contribuições teóricas e administrativas significativas, enfatizando a influência crítica dos fatores que influenciam o consumo sustentável. Tem implicações significativas para empresas que ambicionam aprender sobre o potencial dos produtos sustentáveis, ao mesmo tempo que compreendem as consequências táticas de alcançar uma estratégia de marketing precisa.pt_PT
dc.identifier.tid202965635pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38293
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectSustainable and responsible consumptionpt_PT
dc.subjectPro-environmental consumer buying behaviorpt_PT
dc.subjectPro-environmental attitudespt_PT
dc.subjectSocial-oriented valuespt_PT
dc.subjectPersonal normspt_PT
dc.subjectPersonality traitspt_PT
dc.subjectSocial normspt_PT
dc.subjectCultural contextpt_PT
dc.subjectProduct attributespt_PT
dc.subjectGreen marketingpt_PT
dc.subjectTrust in brandspt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectConsumo sustentável e responsávelpt_PT
dc.subjectComportamento de compra do consumidor pró-ambientept_PT
dc.subjectAtitudes pró-ambientept_PT
dc.subjectValores socialmente orientadospt_PT
dc.subjectNormas pessoaispt_PT
dc.subjectPersonalidadept_PT
dc.subjectNormas sociais/contexto culturalpt_PT
dc.subjectAtributos do produtopt_PT
dc.subjectMarketing verdept_PT
dc.subjectConfiança do consumidorpt_PT
dc.subjectIntenções de comprapt_PT
dc.subjectDisponibilidade para pagarpt_PT
dc.titleConsumers’ internal and external drivers in sustainable and responsible consumption context : the influence of internal and external drivers on pro-environmental consumer purchasing behavior and its downstream consequences on consumers’ brand valuationspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965635.pdf
Size:
1.79 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202965635.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: