Repository logo
 
Publication

TikTok as an effective promotion tool for music festivals : a case study on DEICHBRAND

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicaçãopt_PT
dc.contributor.advisorDias, Patrícia
dc.contributor.authorStiller, Anna Lena
dc.date.accessioned2024-01-26T11:17:57Z
dc.date.available2025-01-26T01:31:32Z
dc.date.issued2023-12-18
dc.date.submitted2023-09
dc.description.abstractThis research investigates the effectiveness of TikTok as a promotional tool for music festivals among Generation Z, with an emphasis on the case study DEICHBRAND. The main research question - Is TikTok an effective promotional tool for music festivals? - was underlined by six sub research questions which are addressing TikTok’s impact on festival awareness and attendance among Generation Z, as well as the platforms’ role in impacting festival-related content. In addition, the research investigates the success of DEICHBRAND´s partnership with TikTok and other brands, the impact of influencers and TikTok creators on the festival´s promotion efforts, and DEICHBRAND´s strategic promotion planning on TikTok for 2023. To answer the research questions, a qualitative approach was conducted with five expert interviews and a video content analysis from the DEICHBRAND festival TikTok account and from five influencers. The findings point out TikTok´s central role in the festival promotion by presenting, for instance, the platform’s distinctive qualities, such as its broad reach potential for Generation Z and engaging livestreaming choices but also DEICHBRAND‘s TikTok strategy.pt_PT
dc.description.abstractA presente investigação analisa a eficácia do TikTok como ferramenta de promoção de festivais de música junto da Geração Z, com ênfase no caso de estudo DEICHBRAND. A principal questão de investigação - O TikTok é uma ferramenta promocional eficaz para os festivais de música? - foi sublinhada por seis subquestões de investigação que abordam o impacto do TikTok na sensibilização para o festival e na participação da Geração Z, bem como o papel da plataforma no impacto dos conteúdos relacionados com o festival. Além disso, a pesquisa investiga o sucesso da parceria da DEICHBRAND com o TikTok e outras marcas, o impacto dos influenciadores e criadores do TikTok nos esforços de promoção do festival e o planeamento estratégico de promoção da DEICHBRAND no TikTok para 2023. Para responder às questões de investigação, foi adotada uma abordagem qualitativa com cinco entrevistas a peritos e uma análise de conteúdo de vídeos da conta TikTok do festival DEICHBRAND e de cinco influenciadores. Os resultados apontam para o papel central do TikTok na promoção do festival, apresentando, por exemplo, as qualidades distintivas da plataforma, bem como o seu amplo potencial de alcance para a Geração Z, e o envolvimento conseguido com as opções de transmissão em direto.pt_PT
dc.identifier.tid203475445pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/43737
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectTikTokpt_PT
dc.subjectFestival promotionpt_PT
dc.subjectGeneration Zpt_PT
dc.subjectMusicpt_PT
dc.subjectSocial media marketingpt_PT
dc.subjectDEICHBRANDpt_PT
dc.subjectPromoção de festivaispt_PT
dc.subjectGeração Zpt_PT
dc.subjectMúsicapt_PT
dc.subjectMarketing nas redes sociaispt_PT
dc.titleTikTok as an effective promotion tool for music festivals : a case study on DEICHBRANDpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203475445.pdf
Size:
1.47 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: