Repository logo
 
Publication

The future of luxury : how small brands combine traditional craftsmanship with innovative technologies to create sustainable and unique products

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorPata, Maria do Mar Mendes
dc.date.accessioned2023-12-11T10:35:17Z
dc.date.available2023-12-11T10:35:17Z
dc.date.issued2023-10-27
dc.date.submitted2023-10
dc.description.abstractThis study examines how small luxury brands combine traditional craftsmanship with innovative technologies to create sustainable and unique products. To answer the research question, I have adopted a qualitative approach and conducted a multiple case study of four Portuguese small luxury brands to gain insights into their strategies, practices, and challenges. The findings reveal that brands combine these elements by integrating digital software in the design process, implementing laser engraving for product branding, elevating handcrafting with laser cutting technology, and prioritizing sustainable material selection and vegan leather. Fostering the synergy of made-to-order production and digital platforms, employing artificial intelligence in marketing efforts, and protecting traditional craftsmanship with blockchain technology are additional strategies employed by these brands. The study also reveals challenges faced by small luxury brands, such as financial barriers hindering seamless integration of traditional craftsmanship with technological advancements, and complexities associated with preserving savoir-faire while embracing innovation in craftsmanship.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo analisa a forma como as pequenas marcas de luxo combinam o artesanato tradicional com tecnologias inovadoras para criar produtos sustentáveis e únicos. Para responder à questão de investigação, adotei uma abordagem qualitativa e realizei um estudo de casos múltiplos de quatro pequenas marcas de luxo portuguesas para obter informações sobre as suas estratégias, práticas e desafios. Os resultados revelam que as marcas combinam estes elementos através da integração de software digital no processo de design, da implementação da gravação a laser para a estampagem do branding, da elevação do artesanato com a tecnologia de corte a laser, e dando prioridade à seleção de materiais sustentáveis e ao couro vegan. Promover a sinergia entre a produção por encomenda e as plataformas digitais, empregar inteligência artificial no marketing e proteger o artesanato tradicional com a tecnologia blockchain são estratégias adicionais utilizadas por estas marcas. O estudo também revela os desafios enfrentados pelas pequenas marcas de luxo, como as barreiras financeiras que impedem a integração perfeita do artesanato tradicional com os avanços tecnológicos e as complexidades associadas à preservação do savoir-faire, enquanto abraçam a inovação no artesanato.pt_PT
dc.identifier.tid203379004pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/43300
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury industrypt_PT
dc.subjectSmall luxury brandspt_PT
dc.subjectTraditional craftsmanshippt_PT
dc.subjectInnovative technologiespt_PT
dc.subjectSustainable productspt_PT
dc.subjectUnique productspt_PT
dc.subjectMultiple case studypt_PT
dc.subjectPortuguese luxury sectorpt_PT
dc.subjectIndústria do luxopt_PT
dc.subjectPequenas marcas de luxopt_PT
dc.subjectArtesanato tradicionalpt_PT
dc.subjectTecnologias inovadoraspt_PT
dc.subjectProdutos sustentáveispt_PT
dc.subjectProdutos únicospt_PT
dc.subjectEstudo de casos múltiplopt_PT
dc.subjectSector do luxo portuguêspt_PT
dc.titleThe future of luxury : how small brands combine traditional craftsmanship with innovative technologies to create sustainable and unique productspt_PT
dc.title.alternativeO futuro do luxo : como as pequenas marcas combinam o artesanato tradicional com tecnologias inovadoras para criar produtos sustentáveis e únicospt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203379004.pdf
Size:
472.3 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: