Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
8.2 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A Aprendizagem Baseada em Projetos ou Project-Based Learning (PBL) é uma metodologia na qual o docente propõe o desenvolvimento de projetos autênticos e significativos para tornar o processo de aprendizagem mais estimulante para os estudantes e próximo de um contexto real. Este manual apresenta uma breve revisão da literatura sobre esta metodologia de aprendizagem ativa.
Project-Based Learning (PBL) is a methodology in which the teacher proposes the development of authentic and meaningful projects to make the learning process more stimulating for students and closer to a real context. This manual presents a brief review of the literature on this active learning methodology.
Project-Based Learning (PBL) is a methodology in which the teacher proposes the development of authentic and meaningful projects to make the learning process more stimulating for students and closer to a real context. This manual presents a brief review of the literature on this active learning methodology.
Description
Keywords
Aprendizagem Metodologia de aprendizagem ativa ABPj Learning by doing Learning Active learning methodology
Pedagogical Context
Citation
Publisher
UCP Editora