Repository logo
 
Publication

Sustainable purchasing in the automotive industry : strategies and practices in sub-supplier management

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRajsingh, Peter
dc.contributor.authorKumlin, Marvin Andreas
dc.date.accessioned2024-08-30T10:59:19Z
dc.date.available2024-08-30T10:59:19Z
dc.date.issued2024-07-03
dc.date.submitted2024-05-31
dc.description.abstractFirms need to take responsibility for the environmental and social performance of their supply chain due to changing regulations and growing stakeholder pressures. Since many parts of the value creation are outsourced across multiple supply chain tiers, companies need to adapt their supplier and sub-supplier management strategies. Hence, firms need to decide how much of the supply network to delegate and how much of it to directly control. The results of qualitative research show that the social sustainability dimension is subject to less fluctuations. Whereas environmental requirements may vary depending on the products and projects. OEMs mainly employ delegation practices, as they require first-tier suppliers to enforce sustainability requirements and cascade them down the supply chain. This results in a model of delegation across the supply chain. Each tier is accountable to ensure that the next tier complies. Sub-supplier management strategies are adapted based on factors like sustainability risk, product criticality, or detected violations. Automotive companies utilize sustainability scores, certifications, supplier audits, supplier development practices, and directed buys to drive the adoption of sustainability among their suppliers and sub-suppliers. However, the implementation of sustainability requirements varies across supply chain tiers as lower-tier suppliers rarely implement sustainability mandates.pt_PT
dc.description.abstractAs empresas precisam de assumir a responsabilidade pelo desempenho ambiental e social da sua cadeia de abastecimento devido às crescentes pressões dos interessados. Uma vez que muitas partes da criação de valor são externalizadas em vários níveis da cadeia de abastecimento, as empresas precisam de adaptar as suas estratégias de gestão de fornecedores e subfornecedores. Assim, as empresas têm de decidir quanto da rede de abastecimento devem delegar e quanto devem controlar diretamente. Os resultados da investigação qualitativa mostram que a dimensão da sustentabilidade social está sujeita a menos flutuações. Já os requisitos ambientais podem variar consoante os produtos e os projectos. Os fabricantes de equipamento original utilizam principalmente práticas de delegação, uma vez que exigem que os fornecedores de primeiro nível apliquem os requisitos de sustentabilidade e os transmitam em cascata ao longo da cadeia de abastecimento. Isto resulta num modelo de delegação ao longo da cadeia de abastecimento. Cada nível é responsável por garantir que o nível seguinte cumpre os requisitos. As estratégias de gestão dos subfornecedores são adaptadas com base em factores como o risco de sustentabilidade, a importância do produto ou as violações detectadas. As empresas do sector automóvel utilizam pontuações de sustentabilidade, certificações, auditorias a fornecedores, práticas de desenvolvimento de fornecedores e compras dirigidas para promover a adoção da sustentabilidade entre os seus fornecedores e subfornecedores. No entanto, a implementação de requisitos de sustentabilidade varia consoante os níveis da cadeia de fornecimento, uma vez que os fornecedores de nível inferior raramente implementam mandatos de sustentabilidade.pt_PT
dc.identifier.tid203662873pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/46275
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectSub-supplier managementpt_PT
dc.subjectSustainable purchasingpt_PT
dc.subjectSupply chain managementpt_PT
dc.subjectSupplier assessmentpt_PT
dc.subjectSupplier developmentpt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectGestão de subfornecedorespt_PT
dc.subjectCompras sustentáveispt_PT
dc.subjectGestão da cadeia de abastecimentopt_PT
dc.subjectAvaliação de fornecedorespt_PT
dc.subjectDesenvolvimento de fornecedorespt_PT
dc.titleSustainable purchasing in the automotive industry : strategies and practices in sub-supplier managementpt_PT
dc.title.alternativeCompras sustentáveis na indústria automóvel : estratégias e práticas na gestão de subfornecedorespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas (mestrado internacional)pt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203662873.pdf
Size:
7.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: