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Sustainable purchasing in the automotive industry : strategies and practices in sub-supplier management

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Abstract(s)

Firms need to take responsibility for the environmental and social performance of their supply chain due to changing regulations and growing stakeholder pressures. Since many parts of the value creation are outsourced across multiple supply chain tiers, companies need to adapt their supplier and sub-supplier management strategies. Hence, firms need to decide how much of the supply network to delegate and how much of it to directly control. The results of qualitative research show that the social sustainability dimension is subject to less fluctuations. Whereas environmental requirements may vary depending on the products and projects. OEMs mainly employ delegation practices, as they require first-tier suppliers to enforce sustainability requirements and cascade them down the supply chain. This results in a model of delegation across the supply chain. Each tier is accountable to ensure that the next tier complies. Sub-supplier management strategies are adapted based on factors like sustainability risk, product criticality, or detected violations. Automotive companies utilize sustainability scores, certifications, supplier audits, supplier development practices, and directed buys to drive the adoption of sustainability among their suppliers and sub-suppliers. However, the implementation of sustainability requirements varies across supply chain tiers as lower-tier suppliers rarely implement sustainability mandates.
As empresas precisam de assumir a responsabilidade pelo desempenho ambiental e social da sua cadeia de abastecimento devido às crescentes pressões dos interessados. Uma vez que muitas partes da criação de valor são externalizadas em vários níveis da cadeia de abastecimento, as empresas precisam de adaptar as suas estratégias de gestão de fornecedores e subfornecedores. Assim, as empresas têm de decidir quanto da rede de abastecimento devem delegar e quanto devem controlar diretamente. Os resultados da investigação qualitativa mostram que a dimensão da sustentabilidade social está sujeita a menos flutuações. Já os requisitos ambientais podem variar consoante os produtos e os projectos. Os fabricantes de equipamento original utilizam principalmente práticas de delegação, uma vez que exigem que os fornecedores de primeiro nível apliquem os requisitos de sustentabilidade e os transmitam em cascata ao longo da cadeia de abastecimento. Isto resulta num modelo de delegação ao longo da cadeia de abastecimento. Cada nível é responsável por garantir que o nível seguinte cumpre os requisitos. As estratégias de gestão dos subfornecedores são adaptadas com base em factores como o risco de sustentabilidade, a importância do produto ou as violações detectadas. As empresas do sector automóvel utilizam pontuações de sustentabilidade, certificações, auditorias a fornecedores, práticas de desenvolvimento de fornecedores e compras dirigidas para promover a adoção da sustentabilidade entre os seus fornecedores e subfornecedores. No entanto, a implementação de requisitos de sustentabilidade varia consoante os níveis da cadeia de fornecimento, uma vez que os fornecedores de nível inferior raramente implementam mandatos de sustentabilidade.

Description

Keywords

Sustainability Sub-supplier management Sustainable purchasing Supply chain management Supplier assessment Supplier development Sustentabilidade Gestão de subfornecedores Compras sustentáveis Gestão da cadeia de abastecimento Avaliação de fornecedores Desenvolvimento de fornecedores

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