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Dissemination of knowledge and innovation in traditional products through social networks

dc.contributor.authorOliveira, Leandro
dc.contributor.authorSantos, Ana Sofia
dc.contributor.authorCardoso, Eduardo Luís
dc.date.accessioned2021-02-04T12:15:04Z
dc.date.available2021-02-04T12:15:04Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractSocial networks have emerged as facilitators for knowledge sharing and as direct collaborators for the consolidation of information and knowledge sharing processes. This paper aims to identify, and describe the use of social networks and other digital platforms in the NEWFOOD knowledge transfer initiative (NORTE-01-0246-FEDER-000043) to actively disseminate knowledge, skills and resources to stakeholders from the relevant economic sectors, and the impact achieved. Following an exploratory case study, methodological procedures included a theoretical review on social networks and knowledge dissemination; the design of a digital communication plan, structure, and contents; and an assessment of its impact. Several digital contents were developed and distributed to bring researchers to promote innovations in traditional food products and to raise sector stakeholder’s awareness about potential of exploitation. Disseminated information and knowledge contributed to promote technological innovation through the generation of new ideas for products and services in this sector, and the alignment between stakeholders.pt_PT
dc.description.abstractAs redes sociais surgiram como facilitadoras da partilha de conhecimentos e como colaboradoras diretas da consolidação de processos de partilha de informações e conhecimento. O objetivo deste trabalho é identificar e descrever o uso das redes sociais e outras plataformas digitais na iniciativa NEWFOOD (NORTE-01-0246-FEDER-000043) para disseminar ativamente conhecimentos, capacidades e recursos entre as partes interessadas dos setores económicos relevantes, bem como avaliar o impacto alcançado. Este é um estudo de caso exploratório que inclui uma revisão de literatura sobre as redes sociais e a disseminação de conhecimento; um planeamento da comunicação digital; e uma avaliação do seu impacto. Vários conteúdos digitais foram desenvolvidos e disseminados para envolver investidores e investigadores na promoção da inovação em produtos alimentares tradicionais e aumentar a conscientização das partes interessadas do setor sobre o potencial de exploração. As informações e conhecimentos disseminados contribuíram para promover a inovação tecnológica através da geração de novas ideias para produtos e serviços nesse setor, além do alinhamento entre as partes interessadas.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationOliveira, L., Santos, A.S., Cardoso, E.L. (2020). Dissemination of knowledge and innovation in traditional products through social networks. In J.A. Moreira, V. Gonçalves, A. García-Valcárcel, P.G. Cuevas (eds.), VI Conferência Ibérica de Inovação na Educação com TIC: ieTIC2020: livro de atas. [pp. 102-119]. Bragança: Instituto Politécnicopt_PT
dc.identifier.issn9789727452705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/31939
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewednopt_PT
dc.publisherInstituto Politécnico Bragançapt_PT
dc.relationNORTE-01-0246-FEDER-000043pt_PT
dc.subjectSocial networkpt_PT
dc.subjectStakeholder engagementpt_PT
dc.subjectAgri-food sectorpt_PT
dc.subjectTraditional food productspt_PT
dc.subjectNewfoodpt_PT
dc.subjectRedes sociaispt_PT
dc.subjectStakeholderpt_PT
dc.subjectSetor agroalimentarpt_PT
dc.subjectProdutos alimentares tradicionais newfoodpt_PT
dc.titleDissemination of knowledge and innovation in traditional products through social networkspt_PT
dc.title.alternativeDisseminação de conhecimento e inovação em produtos tradicionais através das redes sociaispt_PT
dc.typeconference object
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage119pt_PT
oaire.citation.startPage102pt_PT
oaire.citation.titleVI Conferência Ibérica de Inovação na Educação com TIC: ieTIC2020: livro de ataspt_PT
person.familyNameCardoso
person.givenNameEduardo
person.identifier.ciencia-id221B-59C3-C93B
person.identifier.orcid0000-0002-2808-4512
person.identifier.scopus-author-id55266240200
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typeconferenceObjectpt_PT
relation.isAuthorOfPublication00931bf8-a051-48dd-bbbd-6a937d84ccfd
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