Repository logo
 
Publication

The impact of entrepreneurship education on aspiring founders : challenging the status quo

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSalvado, João Cotter
dc.contributor.authorSchmidtsdorf, Marie
dc.date.accessioned2021-10-06T10:39:31Z
dc.date.available2021-10-06T10:39:31Z
dc.date.issued2021-04-30
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractEntrepreneurship is a crucial driver of economic development and growth, digital innovation, and new opportunities worldwide. The founders of tomorrow are more global, more connected, and more digital than ever before. With this rise of a new generation, traditional approaches in the higher education sector need to be adapted. The transition to an entrepreneurial future requires academic institutions to play their full role in creating and developing entrepreneurial intentions and give the student access to support on their challenging journey to an own business. This paper supports a better understanding of the effect of entrepreneurship education and the needs of student founders along their entrepreneurial journey, informing the proactive development of more personalized, impactful, and digital solutions in the future. First, a benchmarking analysis of public and private German universities supports understanding the entrepreneurship education landscape at academic institutions. Furthermore, this research collected valuable insights about the effect of entrepreneurship education through qualitative interviews with student founders and educational institutions. This paper aims to bridge a lack of empirical inquiry into student founders' intentions, challenges, and solutions and more strategic integration of entrepreneurship education at academic institutions. The insights that emerge present to inform the development of more personalized and digital solutions enable student founders to turn entrepreneurial intention into actions.pt_PT
dc.description.abstractEmpreendedorismo é um driver crucial para o desenvolvimento e crescimento económico, inovação digital e novas oportunidades em todo o mundo. Os fundadores de amanhã são mais globais, mais conectados e mais digitais do que antes. Com o surgir desta nova geração, abordagens tradicionais no setor do ensino superior precisam de ser adaptadas. A transição para um futuro empreendedor requer que as instituições académicas abracem na totalidade o seu papel em criar e desenvolver intenções empreendedoras e deem ao estudante acesso a apoio no seu caminho desafiante de criar um negócio. Esta dissertação contribui para uma melhor compreensão do efeito da educação em empreendedorismo e das necessidades dos estudantes empreendedores durante o seu caminho, informando o desenvolvimento proactivo de soluções mais personalizadas, impactáveis e digitais no futuro. Primeiramente, uma análise de benchmarking das universidades Alemãs públicas e privadas suporta a compreensão da situação atual do apoio ao empreendedorismo em instituições académicas. Além disso, esta investigação recolheu conclusões valiosas sobre o efeito da educação em empreendedorismo através de entrevistas qualitativas com estudantes empreendedores e instituições educacionais. Esta dissertação visa colmatar a falta de investigação empírica sobre as intenções, desafios e soluções dos estudantes empreendedores e uma integração mais estratégica da educação para o empreendedorismo em instituições académicas. As conclusões resultantes presentes permitem informar que o desenvolvimento de soluções mais personalizadas e digitais permitem que os estudantes empreendedores transformem as suas intenções empreendedoras em ações.pt_PT
dc.identifier.tid202728463pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35407
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectEntrepreneurshippt_PT
dc.subjectEntrepreneurship intentionspt_PT
dc.subjectEntrepreneurship educationpt_PT
dc.subjectStudent founderspt_PT
dc.subjectEmpreendedorismopt_PT
dc.subjectIntenções empreendedoraspt_PT
dc.subjectEducação em empreendedorismopt_PT
dc.subjectEstudantes empreendedorespt_PT
dc.titleThe impact of entrepreneurship education on aspiring founders : challenging the status quopt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152119157_Marie Schmidtsdorf_DPDFA.pdf
Size:
1.93 MB
Format:
Adobe Portable Document Format