Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The impact of entrepreneurship education on aspiring founders : challenging the status quo

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152119157_Marie Schmidtsdorf_DPDFA.pdf1.93 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Entrepreneurship is a crucial driver of economic development and growth, digital innovation, and new opportunities worldwide. The founders of tomorrow are more global, more connected, and more digital than ever before. With this rise of a new generation, traditional approaches in the higher education sector need to be adapted. The transition to an entrepreneurial future requires academic institutions to play their full role in creating and developing entrepreneurial intentions and give the student access to support on their challenging journey to an own business. This paper supports a better understanding of the effect of entrepreneurship education and the needs of student founders along their entrepreneurial journey, informing the proactive development of more personalized, impactful, and digital solutions in the future. First, a benchmarking analysis of public and private German universities supports understanding the entrepreneurship education landscape at academic institutions. Furthermore, this research collected valuable insights about the effect of entrepreneurship education through qualitative interviews with student founders and educational institutions. This paper aims to bridge a lack of empirical inquiry into student founders' intentions, challenges, and solutions and more strategic integration of entrepreneurship education at academic institutions. The insights that emerge present to inform the development of more personalized and digital solutions enable student founders to turn entrepreneurial intention into actions.
Empreendedorismo é um driver crucial para o desenvolvimento e crescimento económico, inovação digital e novas oportunidades em todo o mundo. Os fundadores de amanhã são mais globais, mais conectados e mais digitais do que antes. Com o surgir desta nova geração, abordagens tradicionais no setor do ensino superior precisam de ser adaptadas. A transição para um futuro empreendedor requer que as instituições académicas abracem na totalidade o seu papel em criar e desenvolver intenções empreendedoras e deem ao estudante acesso a apoio no seu caminho desafiante de criar um negócio. Esta dissertação contribui para uma melhor compreensão do efeito da educação em empreendedorismo e das necessidades dos estudantes empreendedores durante o seu caminho, informando o desenvolvimento proactivo de soluções mais personalizadas, impactáveis e digitais no futuro. Primeiramente, uma análise de benchmarking das universidades Alemãs públicas e privadas suporta a compreensão da situação atual do apoio ao empreendedorismo em instituições académicas. Além disso, esta investigação recolheu conclusões valiosas sobre o efeito da educação em empreendedorismo através de entrevistas qualitativas com estudantes empreendedores e instituições educacionais. Esta dissertação visa colmatar a falta de investigação empírica sobre as intenções, desafios e soluções dos estudantes empreendedores e uma integração mais estratégica da educação para o empreendedorismo em instituições académicas. As conclusões resultantes presentes permitem informar que o desenvolvimento de soluções mais personalizadas e digitais permitem que os estudantes empreendedores transformem as suas intenções empreendedoras em ações.

Description

Keywords

Entrepreneurship Entrepreneurship intentions Entrepreneurship education Student founders Empreendedorismo Intenções empreendedoras Educação em empreendedorismo Estudantes empreendedores

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue