Repository logo
 
Publication

Sustainability and gender : are sustainable brands inclusive of men?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMachado, Joana Pinto Leite César
dc.contributor.authorCardoso, Bárbara Vitorino de Almeida
dc.date.accessioned2022-11-08T17:02:55Z
dc.date.available2022-11-08T17:02:55Z
dc.date.issued2022-10-14
dc.date.submitted2022-05
dc.description.abstractEnvironmental sustainability has long been on the top of mind of consumers and brands. Besides creating a safer planet and ensuring a cleaner environment, sustainable practices have become an asset for marketers and advertisers across the globe to develop higher brand equity and to compete for the attention of the most sustainable customers. However, most of the sustainable fashion and apparel brands are both owned by women and marketed to the female population. The literature has tried to gain knowledge on the exclusion of men through the consideration of personality and core socialization differences between the genders. New studies have arisen proposing new perspectives, namely a general association of sustainability and femininity. This study explores that association and indicates that sustainability may, indeed, affect consumers’ perceptions of masculine brands which embark on the sustainability train. This research also investigates how sustainability practices impact consumer-brand gender congruence and, thereby, attitude and behavior towards the brand.pt_PT
dc.description.abstractA sustentabilidade ambiental está cada vez mais no pensamento coletivo dos consumidores e das marcas. Para além da intenção de criar um planeta mais seguro e garantir que o ambiente se torna mais limpo, as práticas sustentáveis tornaram-se um importante ativo para os marketers e publicitários por todo o mundo, sendo essencial para a criação de brand equity e para ganharem a competição pela atenção de consumidores cada vez mais responsáveis. Todavia, a maioria das marcas sustentáveis na indústria da moda são detidas por mulheres e direcionadas para mulheres. A literatura tem procurado compreender a exclusão da população masculina através da consideração das diferenças de personalidade e da socialização de género. Novos estudos sugerem outras possibilidades, nomeadamente, uma associação geral e nuclear entre a sustentabilidade e a feminilidade. Este estudo explora esta conexão e mostra como, de facto, a sustentabilidade pode afetar a perceção do consumidor quanto às marcas tradicionalmente masculinas que embarcam numa jornada para se atualizarem e se tornarem mais sustentáveis. Adicionalmente, este estudo investiga como as práticas sustentáveis podem afetar a congruência de género entre a marca e os consumidores e, assim, a atitude e o comportamento perante a marca.pt_PT
dc.identifier.tid203088310pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39262
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBrand genderpt_PT
dc.subjectEnvironmental sustainabilitypt_PT
dc.subjectGender identity differencespt_PT
dc.subjectGender congruencept_PT
dc.subjectBrand attitudept_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectGénero da marcapt_PT
dc.subjectSustentabilidade ambientalpt_PT
dc.subjectDiferenças na identidade de géneropt_PT
dc.subjectCongruência de géneropt_PT
dc.subjectAtitude para com a marcapt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.titleSustainability and gender : are sustainable brands inclusive of men?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203088310.pdf
Size:
1.77 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: