Browsing by Issue Date, starting with "2024-04-29"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Personality and career progression among high-level professionals in the VC and CVC industryPublication . Crusius, Ramona Katharina Juliana; Saldanha, Maria FranciscaThis dissertation aims to examine the characteristics of high-level VC and CVC professionals in terms of their prior experiences, their background and personality traits. More specifically, the aim is to discern if there are certain patterns or similarities to be identified. Using a quantifying, exploratory approach, a survey was constructed encompassing a suitable questionnaire. The Big Five Model of Personality did hereby serve as a theoretical framework as well as it provided the necessary scale to identify certain personality traits. A non-VC/CVC control group was examined as well, with the aim of enhancing the comparability of the results. Due to the lastly not fully comparable control group, the significance and validity of the results was limited. Still, in terms of personality, two significant, two non-significant yet marginal differences, and one non-significant difference between the target and control group were found. Despite the study's limitations, its results provide a robust foundation for further extended research projects with a similar focus, targeting a comparable control group.
- Experiência de estágio em contexto de unidade de cuidados neonatais: análise segundo a metodologia SWOTPublication . Mota, Ana Rita; Loureiro, FernandaNa formação dos estudantes de enfermagem é essencial o desenvolvimento de competências sobretudo durante a prática clínica. Uma forma de fomentar a reflexão é pela elaboração de registos estruturados sobre os episódios vivenciados. Apresenta-se a análise de uma prática clínica num contexto de neonatologia que teve como objetivo refletir acerca do estágio curricular procurando o desenvolvimento de competências e a aprendizagem. Foi utilizada enquanto metodologia a ferramenta de análise strengths, weaknesses, opportunities e threats (SWOT). Foi possível identificar aspetos individuais (forças: consciência das capacidades e limitações, a vontade de aprender, a facilidade de comunicação, a relação com a enfermeira tutora; fraquezas: nervosismo e receio) e aspetos ambientais (oportunidades: organização do serviço, diversidade de experiências e ambiente seguro; ameaças: barreiras linguísticas e tempo de estágio). Pela reflexão acerca destes aspetos fundamentados na literatura foi possível o desenvolvimento de competências enquanto futura profissional de enfermagem.