Browsing by Issue Date, starting with "2018-01"
Now showing 1 - 10 of 142
Results Per Page
Sort Options
- Dispositivo mecânico de compressão torácica: uma solução em ambiente pré-hospitalar?Publication . Rocha, Ana; Rabiais, Isabel Cristina Mascarenhas; Tormenta, Susana
- Reagir aos desafios do ensino profissional no século XXIPublication . Orvalho, Luísa
- Sobre o krausismo em Portugal, com particular incidência no pensamento de Antero de QuentalPublication . Morujão, CarlosNeste nosso texto, dissertaremos sobre o estudo do krausismo no pensamento português (emparticular, no pensamento de Antero de Quental) na obra de António Braz Teixeira.
- SalivaPrint: sheep saliva electrophoretic protein profile in a bioinformatics approachPublication . Esteves, E.; Fernandes, M.; Cruz, I.; Rosa, Nuno; Correia, M. J.; Vala, H.; Barros, Marlene
- Projeto COPA – colaborar para aprender. As vivências de des_envolvimento no agrupamento de escolas da MaiaPublication . Alves, José Matias; Cabral, Ilídia
- The ambivalence of Leo Strauss’ understanding of Public AffairsPublication . Henriques, Mendo Castro
- Semana Santa, turismo e hospitalidade: uma possibilidade teológicaPublication . Duque, João ManuelO artigo parte de um desafio: relacionar a dimensão turística da Semana Santa com a sua dimensão teológica. O caminho proposto implica o recurso à categoria operativa da hospitalidade. Explorando a dimensão antropológica fundamental dessa categoria, que permite a sua identificação como categoria teológica, considera-se que a atividade turística possa possuir profundo significado teológico. Partindo dessa constatação, relaciona-se com a identidade humana e cristã como memória da paixão, nela incluindo a consciência da condição humana vulnerável e sofredora.
- Percepções dos educadores sobre a inclusão na educação pré-escolar: o papel da experiência e das habilitaçõesPublication . Dias, Paulo César Azevedo; Cadime, Irene Maria DiasEm Portugal, a extensão dos serviços de educação especial à educação pré-escolar é relativamente recente. São também escassos os estudos que avaliam as percepções dos educadores de infância sobre as práticas inclusivas. Neste trabalho, pretendemos avaliar as percepções dos educadores de infância sobre a inclusão. Recorreu-se a uma amostra de 118 educadores de infância portugueses, a quem foi administrado o Inventário de Inclusão. Os resultados indicam que a implementação de práticas inclusivas está relacionada com a percepção de apoio e utilização anterior de práticas inclusivas. Educadores mais novos, com menos experiência letiva e com menos experiência na aplicação de práticas inclusivas possuem mais crenças sobre a inclusão. Educadores mais velhos e que trabalham mais tempo com crianças com necessidades educativas especiais percebem como melhores os efeitos da inclusão. Esses resultados são discutidos à luz da literatura existente, apresentando-se também implicações para a prática educativa e para a investigação.
- Media representation of children’s privacy in the context of the use of “smart” toys and commercial data collectionPublication . Milosevic, Tijana; Dias, Patricia; Mifsud, Charles; Trueltzsch-Wijnen, Christine W.The growing use of “smart” toys has made it increasingly important to understand the various privacy implications of their use by children and families. The article is a case study of how the risks to young children’s privacy, posed by the commercial data collection of producers of “smart” toys, were represented in the media. Relying on a content analysis of media coverage in twelve European countries and Australia collected during the Christmas season of 2016/2017, and reporting on a follow-up study in selected countries during the Christmas season of 2017/2018, our article illustrates how the issue of children’s privacy risks was dealt with in a superficial manner, leaving relevant stakeholders without substantive information about the issue; and with minimum representation of children’s voices in the coverage itself.
- Beyond advertising narratives: Josefinas and their storytelling productsPublication . Dias, Liliana; Dias, PatríciaIn the last few years, advertising narratives have become increasingly important. Facing an environment of fierce competition and communication overload, brands needed to reinvent their communication strategies, and stories became protagonists, particularly in the digital environment. This article addresses a new way of applying storytelling in marketing, which is using it to extend products. In our theoretical framework, we review the general importance of storytelling as a communication tool and strategy, departing from the notion of storytelling as the essence of human communication (Fisher, 1987). As empirical work, we present the case study of Josefinas, a Portuguese luxury handmade shoe brand. For each new product, the brand presents a story that not only explains the inspiration for the product, but also communicates values, a lifestyle, emotions, and inspires. We studied a sample of communication pieces and applied a thematic matrix (Kuckartz, 2014), with coding categories inspired by storytelling models and also by brand equity (Aaker, 1991) and product extension (Kotler and Keller, 2012) models. In our findings, we stress the originality of the brand in going beyond advertising in its use of narratives, applying it to add layers of meaning to their products, which are reflected in the brand image, and even in its equity. Thus, we conclude by suggesting the concept of ‘product narratives’.