Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A life insurance company during a life risking pandemic

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203038770.pdf745.32 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This case study focuses on understanding what the impact of the pandemic was in the life insurance business and how was a life insurance compan able to adapt to the constant changes in the environment. It starts by giving an overview of the life insurance market. After that, it explains how the pandemic affected the market and finally what the company did to overcome all the problems. All the information used to build this dissertation was taken from websites, news, reports and direct interviews with some employees. The main goal of this case study was to provide a good example of how a real-life company had to make decisions to adjust to the constant changes due to the pandemic that could be used in class to teach students theoretical concepts using a practical approach. Strategy, management, operations and marketing are some of the areas that are explored during this dissertation. At the end of the case study there are a couple of suggested questions that professors can use to apply some concepts of the areas mentioned.
Este estudo de caso centra-se na compreensão do impacto da pandemia associada à COVID-19 no negócio dos seguros de vida e na forma como uma empresa no ramo dos seguros de vida foi capaz de se adaptar às constantes mudanças neste contexto. Começa por dar uma visão geral do mercado dos seguros de vida. Posteriormente, reflete sobre como a pandemia afetou o mercado e, finalmente, como é que a empresa conseguiu ultrapassar todos os desafios inerentes à pandemia. Toda a informação utilizada para construir esta dissertação foi retirada de websites, notícias, relatórios e entrevistas diretas com alguns funcionários da empresa em questão. O principal objetivo deste estudo de caso foi o de fornecer um bom exemplo de como uma empresa da vida real toma decisões para se ajustar às constantes mudanças devidas à pandemia, com potencial para ser utilizado em contexto letivo, como forma de apresentar aos alunos conceitos teóricos a partir de uma abordagem prática. Estratégia, gestão, operações e marketing são algumas das áreas que são exploradas durante esta dissertação. No final do estudo de caso, são sugeridas questões que os docentes podem utilizar para introduzir conceitos das áreas mencionadas.

Description

Keywords

Strategy Crisis Competitive advantage Dynamic capabilities Adaptation Distribution channels Resources Capabilities Innovation Estratégia Crise Vantagem competitiva Capacidades dinâmicas Adaptação Canais de distribuição Recursos Capacidades Inovação

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue