Repository logo
 
Publication

A life insurance company during a life risking pandemic

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Ricardo
dc.contributor.authorHorta, Miguel
dc.date.accessioned2024-07-23T14:15:36Z
dc.date.available2024-07-23T14:15:36Z
dc.date.issued2022-05-29
dc.date.submitted2021-01
dc.description.abstractThis case study focuses on understanding what the impact of the pandemic was in the life insurance business and how was a life insurance compan able to adapt to the constant changes in the environment. It starts by giving an overview of the life insurance market. After that, it explains how the pandemic affected the market and finally what the company did to overcome all the problems. All the information used to build this dissertation was taken from websites, news, reports and direct interviews with some employees. The main goal of this case study was to provide a good example of how a real-life company had to make decisions to adjust to the constant changes due to the pandemic that could be used in class to teach students theoretical concepts using a practical approach. Strategy, management, operations and marketing are some of the areas that are explored during this dissertation. At the end of the case study there are a couple of suggested questions that professors can use to apply some concepts of the areas mentioned.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo de caso centra-se na compreensão do impacto da pandemia associada à COVID-19 no negócio dos seguros de vida e na forma como uma empresa no ramo dos seguros de vida foi capaz de se adaptar às constantes mudanças neste contexto. Começa por dar uma visão geral do mercado dos seguros de vida. Posteriormente, reflete sobre como a pandemia afetou o mercado e, finalmente, como é que a empresa conseguiu ultrapassar todos os desafios inerentes à pandemia. Toda a informação utilizada para construir esta dissertação foi retirada de websites, notícias, relatórios e entrevistas diretas com alguns funcionários da empresa em questão. O principal objetivo deste estudo de caso foi o de fornecer um bom exemplo de como uma empresa da vida real toma decisões para se ajustar às constantes mudanças devidas à pandemia, com potencial para ser utilizado em contexto letivo, como forma de apresentar aos alunos conceitos teóricos a partir de uma abordagem prática. Estratégia, gestão, operações e marketing são algumas das áreas que são exploradas durante esta dissertação. No final do estudo de caso, são sugeridas questões que os docentes podem utilizar para introduzir conceitos das áreas mencionadas.pt_PT
dc.identifier.tid203038770pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45847
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStrategypt_PT
dc.subjectCrisispt_PT
dc.subjectCompetitive advantagept_PT
dc.subjectDynamic capabilitiespt_PT
dc.subjectAdaptationpt_PT
dc.subjectDistribution channelspt_PT
dc.subjectResourcespt_PT
dc.subjectCapabilitiespt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectEstratégiapt_PT
dc.subjectCrisept_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectCapacidades dinâmicaspt_PT
dc.subjectAdaptaçãopt_PT
dc.subjectCanais de distribuiçãopt_PT
dc.subjectRecursospt_PT
dc.subjectCapacidadespt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.titleA life insurance company during a life risking pandemicpt_PT
dc.title.alternativeO caso de uma seguradora de vida durante uma pandemia letalpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203038770.pdf
Size:
745.32 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: