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The impact of Covid-19 on tourist’s consumer behaviour : how the pandemic affects the way how people choose their next travel destinations

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Abstract(s)

Since the COVID-19 outbreak worldwide, the tourism industry has been one of the most affected industries. With limits on mobility, due to government prevention measures and people’s reduced interest in traveling, tourism has to rethink its interactions with our societies and understand how tourists are behaving. This study aims to explore the impact of COVID-19 pandemic on tourist’s consumer behaviour. More specifically, it seeks to understand the travel decision making process in the post-pandemic scenario in comparison to the previous period. A review of the literature on tourist´s consumer behaviour and tourist´s decision-making process was done. Then, a mixed-method approach was followed based on data collected from short interviews and an online survey to fully understand what variables tourists are now considering during their travel decision-making process. This relied on a final sample of 353 respondents selected on a non-probabilistic basis. Data collected were subjected to descriptive analysis and statistical tests (Wilcoxon test) using SPSS. Results demonstrated that the current COVID-19 pandemic has an impact on traveller behaviour decisions in terms of motivations, frequency of trips made, information sources, valued factors, advance in which trips are booked, displacement level and type of destination sought. These findings provide valuable insights about tourism industry´s future and indicate the need for tourism companies to redesign their strategies for an effective recovery of the industry.
Desde o surto da pandemia COVID-19 no mundo, a indústria do turismo tem sido uma das mais afetadas. Com limites impostos à mobilidade devido a medidas de prevenção do governo, e com a redução do interesse das pessoas em viajar, o turismo precisa de repensar as suas interações com as sociedades e entender como os turistas se estão a comportar. Este estudo visa explorar o impacto da pandemia COVID-19 no comportamento de compra do turista. Mais especificamente, procura perceber o precesso de decisão de escolha de destino de viagem no cenário pós-pandemia em comparação ao período anterior. Foi feita uma revisão da literatura sobre o comportamento do compra do turista, o processo de tomada de decisão e a consciência do risco de viagens. Em seguida, foi conduzido um estudo misto com base em dados recolhidos em entrevistas curtas e num questionário online para perceber quais as variáveis agora consideradas pelos turistas no processo de tomada de decisão de destino. A amostra final contou com 353 inquiridos selecionados de forma não probabilística. Os dados recolhidos foram submetidos a uma análise descritiva e a testes estatísticos (teste de Wilcoxon) através do SPSS. Os resultados demonstraram que a atual pandemia COVID-19 tem impacto no processo de decisão do turista em termos de motivações, frequência de viagens realizadas, meios de informação, fatores valorizados, antecedência com que as viagens são agendadas e tipos de destino procurados. Estas descobertas fornecem informação valiosa para o futuro da indústria do turismo e indicam a necessidade das empresas turísticas redesenharem as suas estratégias para uma recuperação efetiva.

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Keywords

Covid-19 Tourist´s Consumer Behaviour Travel decision-making process Travel risk Comportamento de compra do turista Processo de decisão de viagem Risco de viagem

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