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The Green E-retail Game : an educational game approach towards sustainability in e-retail logistics

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Abstract(s)

This dissertation describes an operations game with focus on sustainable transportation to be played for approximately 3 hours in a classroom setting. Players manage the supply chain for one product of a grocery store along a multi-echelon system with several inventory positions and transportation modes. The shipping modes have different lead times, cost, and emission. The latter are regulated along an emission tax system, which is complemented with rewards in form of demand increases. Demand comes from two sources: traditional store sales and orders for delivery. Players have the objective of profit maximization, which is subject to balancing the trade-offs between responsive and cost-effective logistics, as well as lean inventories and high service levels. Next to the comprehension of these trade-offs, the educational goals of the game include for students to appreciate the logistical complexity of dual-channel retailers; becoming acquainted with strategies to cope with demand variability and volatility; and to experience challenges that companies face regarding environmental management in logistics. The complexity and diverse approaches that participants take can create interesting insights and stimulate discussion around the topic. We review the relevant literature in sustainability and transportation as well as trends in e-retail, describe the game and how to incorporate it into class, analyse different strategies that serve as benchmarks, and illustrate the development process of the game and related learnings.
Esta dissertação descreve um jogo de operações com enfoque no transporte sustentável a ser jogado durante aproximadamente 3 horas numa sala de aula. Os jogadores gerem a cadeia de abastecimento de um produto de uma mercearia ao longo de um sistema multi-escalão com várias posições de inventário e modos de transporte. Os modos de transporte têm diferentes prazos de entrega, custos e emissões. Estes últimos são regulados ao longo de um sistema de impostos sobre emissões, que é complementado com recompensas sob a forma de aumento da procura. A procura provém de duas fontes: as vendas tradicionais das lojas e as encomendas para entrega. Os jogadores têm o objetivo de maximizar o lucro, o qual está sujeito a equilibrar os trade-offs entre logística responsiva e rentável, bem como inventários enxutos e altos níveis de serviço. Para além da compreensão desses trade-offs, os objetivos educacionais do jogo incluem a apreciação da complexidade logística dos retalhistas de dois canais; familiarizar-se com estratégias para lidar com a variabilidade e volatilidade da procura; e experimentar os desafios que as empresas enfrentam relativamente à gestão ambiental na logística. A complexidade e as diversas abordagens que os participantes adotam podem criar perspetivas interessantes e estimular a discussão em torno do tema. Revemos a literatura relevante sobre sustentabilidade e transporte, bem como sobre tendências em e-retail, descrevemos o jogo e como incorporá-lo na aula, analisamos diferentes estratégias que servem como referências, e ilustramos o processo de desenvolvimento do jogo e de aprendizagens relacionadas.

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Keywords

Logistic Inventory management Emission regulation Dual-channel retailer E-retail Simulation game Experiential learning

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