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Craft beer in Portugal : a study about consumers, perceptions, drivers and barriers of consumption

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152117266 Sergio Machado W.pdf2.52 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The craft beer movement has revolutionized the beer industry worldwide, through the investment on new styles of beer, produced in small quantities and in an independent way of large breweries, in a process that links tradition to creativity and innovation. Portugal is no exception to the emergence of this phenomenon. Therefore, this study aims to understand who are the craft beer consumers in Portugal, how is this beverage perceived by the population and also what are the drivers and barriers of this consumption in this country. A mixed methodology was chosen, combining in-depth interviews and an online survey. It was noticed that the consumption of craft beer in Portugal was predominantly carried out by male individuals. The results indicated that the desire to experience novelty, perceived authenticity, and the attractiveness of packaging and branding are drivers of the consumption of craft beer in Portugal compared to the consumption of any other alcoholic beverage. Craft beer is seen as a high-quality beverage, and its consumption is not associated with a craving for intoxication. It was also verified that the consumption of this beverage is based more on the consumption of a concept or a culture rather than on a specific brand. This investigation was inconclusive about would be the substitute beverages of the consumption. Finally, price and availability were considered as barriers to more frequent consumption of this beverage.
O movimento das cervejas artesanais tem revolucionado a indústria cervejeira a nível mundial, através de uma aposta em novos estilos, produzidos em pequenas quantidades e de uma forma independente das grandes cervejeiras, num processo que combina a tradição com a inovação e a criatividade. Portugal não é exceção à emergência deste fenómeno. Desta forma, o presente estudo pretende perceber quem são os consumidores desta bebida em Portugal, a forma como esta bebida é vista pela população e quais os fatores impulsionadores e impeditivos do consumo de cerveja artesanal neste país. Uma metodologia mista foi escolhida, combinando entrevistas presenciais com a realização de um inquérito online. A cerveja artesanal em Portugal é predominantemente consumida por indivíduos do sexo masculino. Os resultados indicam que o desejo de experienciar a novidade, a autenticidade e atratividade do packaging e do branding foram considerados atributos impulsionadores do consumo de cerveja artesanal, em comparação com o consumo de uma qualquer outra bebida alcoólica. A cerveja artesanal é vista como uma bebida de qualidade superior, não sendo o seu consumo associado a um desejo de embriaguez. Verificou-se também que o consumo deste segmento cervejeiro é baseado num consumo de um conceito e de uma cultura, mais do que um consumo associado a uma marca específica. A investigação foi inclusiva em relação as bebidas substitutas do consumo de cerveja artesanal em Portugal. Para concluir, o preço e a menor disponibilidade desta bebida foram considerados como fatores impeditivos de um consumo mais frequente de cerveja artesanal.

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Craft beer Alcoholic beverages Consumption Drivers Perceptions Barriers Innovation Tradition Cerveja artesanal Bebidas alcoólicas Consumo Impulsionadores Perceções Barreiras Inovação Tradição

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