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Craft beer in Portugal : a study about consumers, perceptions, drivers and barriers of consumption

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRita, Miguel Fontes Casegas Correia
dc.contributor.authorMachado, Sérgio Filipe Segadães Marques
dc.date.accessioned2020-01-17T11:25:09Z
dc.date.available2020-01-17T11:25:09Z
dc.date.issued2019-07-02
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe craft beer movement has revolutionized the beer industry worldwide, through the investment on new styles of beer, produced in small quantities and in an independent way of large breweries, in a process that links tradition to creativity and innovation. Portugal is no exception to the emergence of this phenomenon. Therefore, this study aims to understand who are the craft beer consumers in Portugal, how is this beverage perceived by the population and also what are the drivers and barriers of this consumption in this country. A mixed methodology was chosen, combining in-depth interviews and an online survey. It was noticed that the consumption of craft beer in Portugal was predominantly carried out by male individuals. The results indicated that the desire to experience novelty, perceived authenticity, and the attractiveness of packaging and branding are drivers of the consumption of craft beer in Portugal compared to the consumption of any other alcoholic beverage. Craft beer is seen as a high-quality beverage, and its consumption is not associated with a craving for intoxication. It was also verified that the consumption of this beverage is based more on the consumption of a concept or a culture rather than on a specific brand. This investigation was inconclusive about would be the substitute beverages of the consumption. Finally, price and availability were considered as barriers to more frequent consumption of this beverage.pt_PT
dc.description.abstractO movimento das cervejas artesanais tem revolucionado a indústria cervejeira a nível mundial, através de uma aposta em novos estilos, produzidos em pequenas quantidades e de uma forma independente das grandes cervejeiras, num processo que combina a tradição com a inovação e a criatividade. Portugal não é exceção à emergência deste fenómeno. Desta forma, o presente estudo pretende perceber quem são os consumidores desta bebida em Portugal, a forma como esta bebida é vista pela população e quais os fatores impulsionadores e impeditivos do consumo de cerveja artesanal neste país. Uma metodologia mista foi escolhida, combinando entrevistas presenciais com a realização de um inquérito online. A cerveja artesanal em Portugal é predominantemente consumida por indivíduos do sexo masculino. Os resultados indicam que o desejo de experienciar a novidade, a autenticidade e atratividade do packaging e do branding foram considerados atributos impulsionadores do consumo de cerveja artesanal, em comparação com o consumo de uma qualquer outra bebida alcoólica. A cerveja artesanal é vista como uma bebida de qualidade superior, não sendo o seu consumo associado a um desejo de embriaguez. Verificou-se também que o consumo deste segmento cervejeiro é baseado num consumo de um conceito e de uma cultura, mais do que um consumo associado a uma marca específica. A investigação foi inclusiva em relação as bebidas substitutas do consumo de cerveja artesanal em Portugal. Para concluir, o preço e a menor disponibilidade desta bebida foram considerados como fatores impeditivos de um consumo mais frequente de cerveja artesanal.pt_PT
dc.identifier.tid202271862pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29285
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCraft beerpt_PT
dc.subjectAlcoholic beveragespt_PT
dc.subjectConsumptionpt_PT
dc.subjectDriverspt_PT
dc.subjectPerceptionspt_PT
dc.subjectBarrierspt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectTraditionpt_PT
dc.subjectCerveja artesanalpt_PT
dc.subjectBebidas alcoólicaspt_PT
dc.subjectConsumopt_PT
dc.subjectImpulsionadorespt_PT
dc.subjectPerceçõespt_PT
dc.subjectBarreiraspt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.subjectTradiçãopt_PT
dc.titleCraft beer in Portugal : a study about consumers, perceptions, drivers and barriers of consumptionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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