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The consumer´s adoption intention of an eco-friendly beach-umbrella-sharing system

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152117240_Joana Mauricio_Thesis.pdf4.81 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Purpose: To encourage consumers in more sustainable and collaborative consumption is required a better understanding of the critical cultural and socio-psychological factors underlying their values, attitudes and behaviours. Thus, the scope of this research aimed to analyse the consumers’ adoption intention of an eco-friendly beach-umbrella-sharing system, through exploring the impact of perceived values (functional, green, social and conditional) and investigating the effects of social and personal attitudes on their relationships. As a result, three main research questions were considered to address the problem statement. Methodology: To accomplish this goal, qualitative and quantitative research methods were conducted, through performing in-depth interviews, observation and exploration techniques, and an online survey questionnaire. Additionally, expert interviews were structured to be conducted, but due to lack of collaboration of companies it was not possible to perform it. Findings: Results proved that consumers are highly interest in adopting the new sharing system and allowed to define the customer segmentation and possible target. Conclusions shows that perceived values are positively related with consumer’s adoption intention, and overall the social attitude toward beach umbrella sharing and the personal attitude towards greenness, are considered mediators of the relationship between functional, green and conditional values and consumer’s adoption intention. Further, results from the market analysis (TAM, SAM and SOM) identified the potential market size and competitors of the business.
Objetivo: Para incentivar os consumidores a terem um consumo mais sustentável e colaborativo, é necessária uma melhor compreensão dos fatores culturais e sociopsicológicos subjacentes aos seus valores, atitudes e comportamentos. Assim, esta pesquisa tem como objetivo analisar a intenção dos consumidores em adotar um sistema de compartilhamento de guarda-sóis ecológicos, explorando o impacto dos valores percebidos (funcional, ecológico, social e condicional) e, investigando os efeitos das atitudes sociais e pessoais nas suas relações. Para tal, foram consideradas três principais questões de pesquisa. Metodologia: Para atingir esse objetivo, foram conduzidos métodos de pesquisa qualitativa e quantitativa, através da realização de entrevistas, técnicas de observação e exploração e, um questionário online. Além disso, foram estruturadas entrevistas a empresas, que não foram realizadas devido à sua falta de colaboração. Resultados: Os resultados mostraram o elevado interesse dos consumidores em adotar o novo sistema e, permitiram definir a segmentação de clientes e público-alvo. Concluiu-se que, os valores percebidos estão relacionados positivamente com a intenção de adoção do consumidor e, que a atitude social em relação ao compartilhamento de guarda-sóis e a atitude pessoal em relação à ecologia, são mediadores da relação entre os valores funcionais, ecológicos e condicionais, e a intenção de adoção. Por último, os resultados da análise de mercado identificaram a dimensão do mercado e concorrentes do negócio

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Sustainability Collaborative consumption Eco-friendly beach-umbrella-sharing system Adoption intention Perceived values Green marketing Sustentabilidade Consumo colaborativo Sistema ecológico de partilha de guarda-sóis Intenção de adoção Valores percebidos Marketing ecológico

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