Repository logo
 
Publication

Characterization of the portuguese day definite international B2C market for DHL Express

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorElnayal, Omar Salaheldin Ahmed Nabih
dc.contributor.authorKrischer, Maike
dc.date.accessioned2021-09-09T14:48:27Z
dc.date.available2021-09-09T14:48:27Z
dc.date.issued2021-01-25
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThe Portuguese Day Definite International (DDI) market has considerable growth potential. Especially the B2C area is expected to develop drastically in the upcoming year. New developments in the e-commerce sector as well as shifting customer preferences, changed the role of the shipping service provider. This thesis investigates the competitive landscape of the Portuguese DDI market with a focus on competitor and customer analysis. The competitor analysis includes, among others, measures of market concentration, market potential and differentiating factors between competitors. The customer analysis is based on primary data collected through a survey and indicates customer preferences. The aim of this thesis is to understand how DHL Express Portugal can improve its market position and grow its market share. The results of the competitor and customer analysis are utilized to develop recommendations for DHL Express Portugal to offer an attractive B2C DDI service.pt_PT
dc.description.abstractO mercado português Day Definite International (DDI) tem um potential de crescimento considerável. Especialmente o segmento B2C que se espera um desenvolvimento drástico no próximo ano. Novos desenvolvimentos no setor de e-commerce e mudanças nas preferências dos consumidores, mudaram o papel das empresas de expedição. Esta tese investiga o cenário competitivo do mercado DDI português com foco na análise do competitor e do consumidor. A análise do competitor incluí, entre outros, medidas de concentração de mercado, potential de mercado e fatores diferenciadores entre competidor. A análise de consumidor é baseada em dados primários obtidos através de um questionário e indica as preferências do consumidor. O objetivo desta tese é perceber como a DHL Express Portugal pode melhorar a sua posição de mercado e aumentar a sua quota de mercado. Os resultados da análise de competitor e consumidor são usados para desenvolver recomendações para a DHL Express Portugal oferecer um serviço B2C atrativo.pt_PT
dc.identifier.tid202656160pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34706
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectShippingpt_PT
dc.subjectB2Cpt_PT
dc.subjectMarket characterizationpt_PT
dc.subjectCompetitor analysispt_PT
dc.subjectCustomer analysispt_PT
dc.subjectExpediçãopt_PT
dc.subjectCaraterização de mercadopt_PT
dc.subjectAnálise de competidorpt_PT
dc.subjectAnálise de consumidorpt_PT
dc.titleCharacterization of the portuguese day definite international B2C market for DHL Expresspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202656160.pdf
Size:
1.06 MB
Format:
Adobe Portable Document Format