Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Characterization of the portuguese day definite international B2C market for DHL Express

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
202656160.pdf1.06 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The Portuguese Day Definite International (DDI) market has considerable growth potential. Especially the B2C area is expected to develop drastically in the upcoming year. New developments in the e-commerce sector as well as shifting customer preferences, changed the role of the shipping service provider. This thesis investigates the competitive landscape of the Portuguese DDI market with a focus on competitor and customer analysis. The competitor analysis includes, among others, measures of market concentration, market potential and differentiating factors between competitors. The customer analysis is based on primary data collected through a survey and indicates customer preferences. The aim of this thesis is to understand how DHL Express Portugal can improve its market position and grow its market share. The results of the competitor and customer analysis are utilized to develop recommendations for DHL Express Portugal to offer an attractive B2C DDI service.
O mercado português Day Definite International (DDI) tem um potential de crescimento considerável. Especialmente o segmento B2C que se espera um desenvolvimento drástico no próximo ano. Novos desenvolvimentos no setor de e-commerce e mudanças nas preferências dos consumidores, mudaram o papel das empresas de expedição. Esta tese investiga o cenário competitivo do mercado DDI português com foco na análise do competitor e do consumidor. A análise do competitor incluí, entre outros, medidas de concentração de mercado, potential de mercado e fatores diferenciadores entre competidor. A análise de consumidor é baseada em dados primários obtidos através de um questionário e indica as preferências do consumidor. O objetivo desta tese é perceber como a DHL Express Portugal pode melhorar a sua posição de mercado e aumentar a sua quota de mercado. Os resultados da análise de competitor e consumidor são usados para desenvolver recomendações para a DHL Express Portugal oferecer um serviço B2C atrativo.

Description

Keywords

Shipping B2C Market characterization Competitor analysis Customer analysis Expedição Caraterização de mercado Análise de competidor Análise de consumidor

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue