Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Luxury & sustainability : are they compatible? The cases of the L’Oréal Groupe luxury brands : Kérastase Paris and Giorgio Armani beauty

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203132130.pdf1.56 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Lately, the market demand for actions linked to sustainability has been growing. The luxury market is not behind this global trend, although for many academics sustainability and luxury may not be compatible. This research explores the following research question: how can luxury brands adopt sustainability actions, yet remain its luxury fingerprint? To answer the research question, I adopted a qualitative approach and conducted two case studies on luxury brands in the cosmetics industry: Kérastase Paris and Giorgio Armani Beauty. The results show that the goal can be achieved by following 5 steps: planning sustainable processes yet keeping its luxury identity; engaging employees towards sustainability in luxury brands, turning them into the brands’ first ambassadors; creating and disseminating effective communication about sustainable luxury within the luxury industry; engaging clients towards the necessity of sustainability in the entire luxury industry chain; and checking on its final consumers to guarantee the successful implementation of the process.
Ultimamente, a demanda do mercado por ações ligadas à sustentabilidade tem sido crescente. E o mercado de luxo não fica atrás desta tendência mundial, embora para muitos acadêmicos sustentabilidade e luxo podem não ser compatíveis. Esta pesquisa explora a seguinte pergunta-problema: como as marcas de luxo podem adotar ações de sustentabilidade, mas ainda assim continuar com sua identidade de luxo? Para responder à pergunta-problema, adotei uma abordagem qualitativa e conduzi dois estudos de caso sobre marcas de luxo na indústria cosmética: Kérastase Paris e Giorgio Armani Beauty. Os resultados mostram que o objetivo pode ser alcançado seguindo 5 passos: planejando processos sustentáveis, mas mantendo sua identidade de luxo; engajando os funcionários para a sustentabilidade nas marcas de luxo, transformando-os nos primeiros embaixadores das marcas; criando e disseminando uma comunicação efetiva sobre o luxo sustentável dentro da indústria do luxo; engajando os clientes para a necessidade de sustentabilidade em toda a cadeia da indústria do luxo; e verificando seus consumidores finais para garantir a implementação bem sucedida do processo.

Description

Keywords

Luxury Sustainability Cosmetics Beauty Market Luxo Sustentabilidade Cosmética Beleza Mercado

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue