Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Fueling ambitions : the impact of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203378342.pdf1.39 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Today's labour market is undergoing profound change, driven by two main factors. First, the rapid advance of technology leading to the emergence of innovative firms at an unparalleled rate. Second, the need to revitalize economies suffering from the aftermath of Covid-19 has intensified the need for change. As a result, entrepreneurship has emerged as an increasingly attractive career path, especially among younger generations and university students. This research thesis attempts to measure the impact of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions, taking into account different amounts of ECTS taken. Recognizing the central role of a supportive social environment, this study investigates the extent to which an individual’s perceived supportive environment acts as a catalyst, strengthening the link between entrepreneurship education and entrepreneurial intentions. By drawing on insights from extensive literature on entrepreneurship, this research not only enriches this dynamic field, but also breaks new ground. First, it strengthens the ongoing discourse by providing robust empirical evidence that clearly establishes the significant impact of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions, thus bringing valuable clarity to a previously debated topic. Second, the study uncovers a gender gap in entrepreneurship education, underscoring the necessity for tailored strategies addressing the unique challenges faced by aspiring entrepreneurs of all genders. Finally, the study highlights the multifaceted role of the social environment in shaping the relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intentions. This influence presents both positive and negative aspects, providing a nuanced understanding of the interplay between these critical factors.
O mercado de trabalho está a sofrer profundas alterações, impulsionadas por dois fatores principais. Primeiramente, o rápido avanço tecnológico, leva ao aparecimento de empresas inovadoras a um ritmo acelerado. Em segundo lugar, a necessidade de revitalizar as economias devido à Covid-19 intensificou a necessidade de mudança. Como resultado, o empreendedorismo surgiu como uma carreira cada vez mais atrativa, especialmente para gerações mais jovens e estudantes universitários. Esta dissertação procura medir o impacto de cadeiras de empreendedorismo nas intenções empreendedoras, tendo em conta diferentes quantidades de ECTS realizados. Reconhecendo o papel central de um ambiente social de apoio, este estudo investiga até que ponto o ambiente de apoio percebido pelo indivíduo atua como um catalisador, reforçando a ligação entre a educação na área do empreendedorismo e as intenções empreendedoras. Ao basear-se na extensa literatura sobre empreendedorismo, esta investigação não só enriquece este campo dinâmico, como abre novos caminhos. Primeiro, reforça a discussão em curso, fornecendo provas empíricas que estabelecem claramente o impacto significativo da educação na área do empreendedorismo nas intenções empresariais, trazendo assim clareza a um tópico anteriormente debatido. Em segundo lugar, o estudo revela uma lacuna de género na educação para o empreendedorismo, sublinhando a necessidade de estratégias adaptadas que abordem os desafios enfrentados pelos aspirantes a empresários de todos os géneros. Por último, o estudo realça o papel multifacetado do ambiente social na relação entre a educação e as intenções empreendedoras. Esta influência apresenta aspetos positivos e negativos, proporcionando uma compreensão matizada da interação entre estes fatores críticos.

Description

Keywords

Entrepreneurship Entrepreneurship education Entrepreneurial intentions Social norms Empreendedorismo Educação empreendedora Intenções empreendedoras Normas sociais

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue