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Nation branding: the impact of surveillance on a country’s reputation

dc.contributor.authorAl-Hassan, Tarik
dc.contributor.authorDuarte, Alexandre
dc.date.accessioned2024-05-29T10:42:41Z
dc.date.available2024-05-29T10:42:41Z
dc.date.issued2022-06-01
dc.description.abstractNation branding is collected efforts conducted by governments, occasionally in collaboration with private sector, local and/or international agents. This is to communicate in cooperation with local and international media providers a particular shiny image about the country in order to be perceived positively by other nations and foreign citizens, this is, with the aim of political, social, and economic prosperity as an outcome of the positive brand. This image and/or reputation of a nation can be influenced positively or negatively by communications, after all, it is often about communications and information management. While policy making is an action that governments make, in corporation with the nation in some countries, and while this process has a heavy weight in the scale of nation branding according to Simon Anholt, 2003, 2009, and 2011, the recent leaks over the past few years about some governments’ activities in terms of surveillance and privacy in the nation have been under the spotlight. More and more attention has been given to the subject, especially after Snowden’s leak of the National Security Agency (NSA) in the United States, since then there have been some privacy concerns related to mass surveillance in some nations including, USA, Europe, UK, China, and other countries (Lyon, 2014). The paper explores how such activity could negatively affect a nation’s reputable brand. This is by introducing mass surveillance concept and background, surveillance activities conducted by governments, and explore the given justifications of security, anti-crime, and terrorism, compare data and crime rate, and finally measure the credibility of the justification which in turn could positively or negatively influence a nation’s brand and reputation.pt_PT
dc.description.abstractA marca de um país compreende o conjunto de esforços realizado por governos, ocasionalmente em colaboração com o setor privado e agentes locais e/ou internacionais para comunicar uma imagem positiva sobre o país, a fim de ser percebida positivamente por outras nações e cidadãos estrangeiros, com o intuito da prosperidade política, social e económica. Embora a formulação de políticas seja uma ação que tem um peso importante na formulação da marca nacional (Anholt, 2003, 2009 e 2011), as fugas de informação recentes nos últimos anos, sobre as atividades de alguns governos em termos de vigilância e privacidade no país têm estado na mia da opinião pública mundial. Cada vez mais atenção tem sido dada ao assunto, especialmente após as revelações de Edward Snowden da National Security Agency (NSA) nos Estados Unidos e, desde então, tem havido muitas preocupações com a privacidade relacionadas com a vigilância em massa em alguns países, incluindo EUA, Europa, Reino Unido, China e outros (Lyon, 2014). Este artigo explora como tal atividade de vigilância massiva dos cidadãos pode afetar negativamente a marca e a reputação de um país. Com o conceito de vigilância em massa como plano de fundo, atividades de vigilância conduzidas por governos e a justificação dada de segurança, prevenção de crimes e terrorismo, foram comparados dados e taxas de criminalidade, de forma a medir a credibilidade dessas justificações que, por sua vez, podem influenciar positiva ou negativamente marca e reputação de uma nação.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.isbn9789729347443
dc.identifier.isbn9789899048218
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45320
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Nova de Lisboapt_PT
dc.subjectNation brandingpt_PT
dc.subjectMass surveillancept_PT
dc.subjectCounty imagept_PT
dc.subjectGovernments' activitiespt_PT
dc.subjectNations' reputationpt_PT
dc.subjectBranding territorialpt_PT
dc.subjectImagem do paíspt_PT
dc.subjectVigilância em massapt_PT
dc.subjectControlo governamentalpt_PT
dc.subjectReputação do paíspt_PT
dc.titleNation branding: the impact of surveillance on a country’s reputationpt_PT
dc.title.alternativeNation branding: o impacto da vigilância na reputação de um país
dc.typebook part
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLisbon, Portugalpt_PT
oaire.citation.endPage127pt_PT
oaire.citation.startPage115pt_PT
oaire.citation.titlePlace brandingpt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typebookPartpt_PT

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