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Adapting airline food services to align with global evolution of traveler expectations

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRodrigues, Helena
dc.contributor.authorBugault, Marine
dc.date.accessioned2024-07-31T08:05:17Z
dc.date.available2024-07-31T08:05:17Z
dc.date.issued2024-05-08
dc.date.submitted2024-03-28
dc.description.abstractAirline food services have come a long way from the humble beginnings of basic sandwiches and snacks. Today, they represent an integral part of the passenger experience during air travel. Airline food services have evolved in response to shifting passenger preferences, technological advancements, and global events, shaping the way we dine above the clouds. A comprehensive content analysis of 590 online reviews from January 2022 to February 2024 revealed six key themes in passengers' inflight dining experiences: food quality, crew attitude, overall experience, snack offerings, taste perceptions, and tray functionality. Notably, passengers prioritize food quality, emphasizing aspects such as taste, freshness, and variety. The pivotal roles of crew attitude and service interactions in shaping passenger satisfaction were underscored, highlighting the importance of attentive and hospitable cabin crew. Furthermore, the study revealed how emerging technologies present opportunities to enhance the quality, variety, and customization of inflight dining options. By understanding and addressing these factors, airlines can strategically enhance their inflight dining offerings, fostering greater satisfaction and loyalty among passengers.pt_PT
dc.description.abstractDas simples sandes aos lanches servidos a bordo o serviço de catering tem evoluído significativamente. Numa viagem aérea as refeições servidas a bordo representam uma parte significativa da experiência do passageiro. As refeições a bordo das companhias aéreas evoluíram em resposta às preferências dos passageiros, aos avanços tecnológicos e aos eventos globais, moldando a forma como nos alimentamos acima das nuvens. Este estudo tem por base a análise de 590 avaliações dos passageiros entre janeiro de 2022 e fevereiro de 2024, essa análise revelou seis temas-chave que resumem as experiências gastronômicas dos passageiros durante o voo, nomeadamente: a qualidade da comida, atitude do pessoal de cabine, a experiência global, a oferta de catering, a perceção do sabor e funcionalidade da bandeja onde são servidas as refeições. Os passageiros dão prioridade à qualidade da comida, nomeadamente ao sabor, à comida fresca e à variedade. O papel crucial da interação com a tripulação é fundamental para a satisfação do passageiro, em particular a importância de uma tripulação de cabine atenciosa e hospitaleira. Além disso, o estudo indica como as tecnologias emergentes são uma oportunidade para melhorar a qualidade, variedade e personalização das refeições a bordo. O reconhecimento destes resultados permite que as companhias aéreas melhorem estrategicamente a sua oferta de refeições a bordo, promovendo maior satisfação e fidelização dos passageiros.pt_PT
dc.identifier.tid203613490pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45969
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectOn-board food cateringpt_PT
dc.subjectInflight mealspt_PT
dc.subjectExpectationspt_PT
dc.subjectInnovationpt_PT
dc.subjectPassenger satisfactionpt_PT
dc.subjectExperiencept_PT
dc.subjectCatering a bordopt_PT
dc.subjectRefeições durante o voopt_PT
dc.subjectExpectativaspt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.subjectSatisfação do passageiropt_PT
dc.subjectExperiênciapt_PT
dc.titleAdapting airline food services to align with global evolution of traveler expectationspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas (mestrado internacional)pt_PT

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