Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

ORIGINS business plan : from value proposition to value creation

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152117047 Ricardo Silva Pereira W.pdf3.17 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The world's population is growing rapidly over the years (7.7 billion in 2019), and that increase brings a number of challenges, such as the need for more food. Advances in technology and the chemical sciences have helped this by controlling food production to increase its availability. However, there is growing link between new methods of production (e.g. use of pesticides) and deterioration of health. Consumers want to know where their food comes from, and how it was produced but it seems the gap between them and food manufacturers is extensively vast, and for that reason “ORIGINS” is a mobile application that aspire to enhance food transparency. Thus, this master’s thesis, developed under the seminar New Business Opportunities, aims at structuring a convincing business plan for “ORIGINS” idea, responding at the end of its viability or not. Analysis of industry and competition was conducted to understand what the food market is currently doing, and it was concluded that there is a niche market that has not yet been addressed. Then a survey of 200 people was analyzed to find out what consumers think about the availability of food information. It was possible to visualize that food labels are good, but buyers are not satisfied with the amount of information provided in supermarkets. And finally, after evaluating the financial forecast in 5 years, the company reaches its balance point at the end of the 4th year, a very positive result for a company in the mobile application industry.
população mundial tem crescido rapidamente ao longo dos anos (7,7 bilhões em 2019), e este aumento traz uma série de desafios como a necessidade de produzir mais alimentos. Os avanços tecnológicos e das ciências químicas estão a ajudar este processo através do controlo da produção para aumentar sua disponibilidade. No entanto, existe uma relação entre o uso de novos métodos de produção (por exemplo, uso de pesticidas) com a deterioração da saúde. Os consumidores querem saber de onde vem os alimentos e como é produzida, mas existe uma grande lacuna entre estes e os produtores de alimentos. Por esta razão, “ORIGINS” é uma aplicação móvel que pretende aumentar o nível de transparência de informação alimentar. Assim, esta dissertação de mestrado, desenvolvida no âmbito do seminário “New Business Opportunities”, visa a estruturar um plano de negócios, “ORIGINS”, para compreender a sua viabilidade. Como tal, uma análise da indústria e da concorrência foi realizada para entender o mercado alimentar, sendo que há um nicho de mercado que ainda não foi bem abordado. De seguida, um inquérito a 200 pessoas foi analisado para descobrir o que os consumidores pensam sobre a disponibilidade de informação. Foi possível provar que os rótulos dos alimentos ajudam, mas não satisfaz as necessidades dos consumidores. E finalmente, depois de avaliar a previsão financeira em 5 anos, é possível verificar que a empresa atingirá o seu ponto de equilíbrio no final do 4º ano, um resultado muito positivo para uma empresa do setor de aplicativos móveis.

Description

Keywords

Business model Value proposition Food transparency Consumer behavior Market analysis Financial analysis Mobile App Modelo de negócio Proposta de valor Transparência alimentar Aplicativo móvel Comportamento do consumidor Análise de mercado Análise financeira

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue