Repository logo
 
Publication

Sustainability, product quality, and consumer behavior : examining purchase intentions for household batteries

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo
dc.contributor.authorHuge, Phillip Stefan
dc.date.accessioned2025-01-07T16:12:33Z
dc.date.available2025-01-07T16:12:33Z
dc.date.issued2024-10-22
dc.date.submitted2024-09
dc.description.abstractThe global use of batteries is increasing constantly. Several billion tons of batteries are produced every year. Thus, millions of tons of battery waste accrue, calling for urgent action to make that market more sustainable and properly manage the end of life of batteries. This thesis aims to examine the impact of sustainability, being either sustainable or nonsustainable (RQ1), and the impact of product quality, being either high or low (RQ2), on purchase intention. A quantitative research approach has been used in the form of an online survey, where 201 responses were collected and inside which four scenarios were presented randomly high quality and sustainable, high quality and non-sustainable, low quality and sustainable, and low quality and non-sustainable battery scenarios. Through performing linear regression analyses in SPSS, this study concludes that neither sustainability nor product quality influences purchase intention in the battery market, and the full model does not do so as well.pt_PT
dc.description.abstractA utilização global de pilhas está a aumentar constantemente. Todos os anos são produzidos vários milhares de milhões de toneladas de pilhas. Assim, acumulam-se milhões de toneladas de resíduos de pilhas, o que exige uma ação urgente para tornar esse mercado mais sustentável e gerir adequadamente o fim de vida das pilhas. Esta tese tem como objetivo analisar o impacto da sustentabilidade, ser sustentável ou não sustentável (RQ1), e o impacto da qualidade do produto, ser alta ou baixa (RQ2), na intenção de compra. Foi utilizada uma abordagem de investigação quantitativa sob a forma de um inquérito em linha, no qual foram recolhidas 201 respostas e no âmbito do qual foram apresentados aleatoriamente quatro cenários de alta qualidade e sustentável, alta qualidade e não sustentável, baixa qualidade e sustentável e baixa qualidade e cenários de bateria não sustentável. Através da realização de análises de regressão linear no SPSS, este estudo conclui que nem a sustentabilidade nem a qualidade do produto influenciam a intenção de compra no mercado das pilhas, e o modelo completo também não o faz.pt_PT
dc.identifier.tid203730933pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/47716
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectProduct qualitypt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectHousehold batteriespt_PT
dc.subjectEnvironmentpt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectQualidade do produtopt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.subjectPilhas domésticaspt_PT
dc.subjectAmbientept_PT
dc.titleSustainability, product quality, and consumer behavior : examining purchase intentions for household batteriespt_PT
dc.title.alternativeSustentabilidade, qualidade do produto e comportamento do consumidor : examinando as intenções de compra de pilhas e baterias domésticaspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203730933.pdf
Size:
2.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: