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SCO technology in grocery retailing : a structured analysis of current SCO systems from a customer and retailer perspective

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPinho, André de Almeida
dc.contributor.authorWilk, Gregor
dc.date.accessioned2020-01-06T08:52:29Z
dc.date.available2020-01-06T08:52:29Z
dc.date.issued2019-10-15
dc.description.abstractThis disertation presents an analysis of the customer and retailer value of SCO technologies in grocery retailing. The increasing competition, such as discounters or online channels, has led to a decrease in growth and profitability for traditional retailers. In order to counteract these increasing problems, retailers have been experimenting with SCO systems to save operating costs and to enhance customer satisfaction. However, research does not indicate that the deployment of various SCO instantly leads to such benefits and emphazises additional risks both for the retailers and customers. Thus, it is necessary to further analyse the impact of SCO devices on the retailer as well as the technology characteristics that drive consumer adoption. In order to destinguish the overall value for each SCO technology, a mixed-methods design is applied where qualitative data is quantized based on a Simple Multi-Attribute Rating Technique. Consequently, the first part of the analysis defines the individual weight and the score of each SCO variable that represents a key driver towards customer adoption. In the second part, the retailer value gets evaluated and added to the following calculation in order to define the definite SCO value. The “Scan Gun” offers the optimal mix of customer and retailer value and slightly outscores the Mobile Scan and Go technology via smartphone by achieving a total value of 15.11 out of 20 points.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação consiste numa análise do valor do cliente e do retalhista em tecnologias SCO, no setor de retalho de produtos alimentícios. A competitividade crescente, com canais de descontos ou canais online, levou a uma diminuição do crescimento e lucro dos retalhistas tradicionais. De modo a combater estes problemas crescentes, os retalhistas têm cada vez mais acudido a sistemas SCO de modo a proteger custos operativos e promover a satisfação do cliente. No entanto, pesquisas realizadas indicam que a utilização de SCO não gera de imediato os objetivos pretendidos, enfatizando que existem riscos adicionais para retalhistas e consumidores. Assim, é necessária uma análise mais profunda do impacto da tecnologia SCO no comércio retalhista, bem como uma análise das características tecnológicas que promovem a sua utilização pelos clientes. De modo a distinguir o valor de cada tecnologia SCO, um mix de métodos de design é aplicado, no qual os dados qualitativos são quantificados com base numa Técnica Simple Multi-Attribute Rating. Consequentemente, a primeira parte da análise define o peso individual e a pontuação de cada variável SCO que represente um fator-chave que promove a utilização por parte dos clientes. Na segunda parte, o valor do retalhista é avaliado e adicionado à equação de modo a definir o valor definitivo da SCO. O "Scan Gun" oferece o mix ótimo de valor do cliente e do retalhista, e supera o scan por telemóvel e go-technology via smartphone, atingindo um valor de 15.11 pontos em 20.pt_PT
dc.identifier.tid202301702pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29073
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSCOpt_PT
dc.subjectPOSpt_PT
dc.subjectDigital transformationpt_PT
dc.subjectRetailingpt_PT
dc.subjectGrocery industry transformationpt_PT
dc.subjectCustomer valuept_PT
dc.subjectRetailer valuept_PT
dc.subjectTechnology acceptance modelpt_PT
dc.subjectTransformação digitalpt_PT
dc.subjectRetalhopt_PT
dc.subjectTransformação da indústria grossistapt_PT
dc.subjectValor do clientept_PT
dc.subjectValor do retalhistapt_PT
dc.subjectModelo de aceitação de tcnologiapt_PT
dc.titleSCO technology in grocery retailing : a structured analysis of current SCO systems from a customer and retailer perspectivept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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